یادواره ۴۳ شهید دانش‌آموز شهرستان قاینات برگزار می‌شود

فرهبخش ثانی از برگزاری یادواره ۴۳ شهید دانش‌آموز شهرستان قاینات طی روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «رمضانعلی فرحبخش ثانی» امروز (۱۷ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز بعد از ۴۳ سال تلاش های دشمن در عرصه های مختلف برای شکست جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده است و خیلی ها هم تلاش می کنند فضای ناامیدی را در دل وجان مردم ایجاد کنند.

 

فرمانده سپاه ناحیه قاینات با بیان اینکه  دشمن نقطه ثقل فرهنگی را هدف قرار گرفته است، تأکید کرد: متولیان فرهنگی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جان و دل مردم و خصوصا جوانان و نوجوانان نهادینه کنند.

 

وی از برگزاری یادواره ۴۳ شهید دانش آموز این شهرستان در روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت با حضور راویان کشوری در محل حسینیه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این شهرستان خبر داد و گفت: در همین راستا پنج کارگروه اجرایی، رسانه، چاپ و نشر، ایثارگران و نمایشگاه تشکیل شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه قاینات تصریح کرد: همچنین تاکنون چندین یادواره شهدا به صورت حضوری و مجازی و خاطره گویی در مدارس شهرستان برگزار شده است.

 

فرحبخش ثانی در ادامه برگزاری محفل انس با قرآن در سی شب از ماه رمضان با یاد و نام شهدای دانش آموز، بارکدگذاری شهدای دانش آموز، تهیه موشن گرافی از وصیت نامه شهدا، افتتاح المان شهدای دانش آموز در دبیرستان نمونه خیامی، تغییر نام خیابان دانش آموز به شهدای دانش آموز، ایجاد نمایشگاه خون والقلم در ورودی محل برگزاری یادواره شهدا و اعزام نمادین دانش آموزان به جبهه را از جمله برنامه مهم فرهنگی قبل از برگزاری یادواره برشمرد.

 

وی افزود: این یادواره فردا از ساعت ۹ صبح ویژه دختران و ساعت۲۰:۳۰ شب ویژه عموم مردم است و همچنین در روز دوشنبه ساعت ۹ صبح ویژه پسران در حسینیه شهید سلیمانی با روایتگری راویان برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه قاینات در پایان رونمایی از کتاب شهدای دانش آموز قاین با عنوان خون والقلم را از دیگر برنامه های این یادواره ذکر کرد و گفت: همچنین ۲ دستگاه اتوبوس از بین دانش آموزان شرکت کننده در یادواره به زیارت مزار شهید سلیمانی در کرمان اعزام خواهند شد.

 

 

کد خبر 1172865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha