تقویت نظام شبکه ای برای ارتقای سطح سلامت جامعه ضروری است

حیدری گفت: تقویت نظام شبکه‌ای برای ارتقای سطح سلامت جامعه ضروری است، بر همین اساس سند تقویت نظام شبکه بهداشتی و درمانی توسط معاونت بهداشت وزارتخانه تهیه و تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «کمال حیدری» در همایش معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: تقویت نظام شبکه‌ای برای ارتقای سطح سلامت جامعه ضروری است، بر همین اساس سند تقویت نظام شبکه بهداشتی و درمانی توسط معاونت بهداشت وزارتخانه تهیه و تدوین شده و در راستای رفع عقب ماندگی‌های جمعیتی،درکنار قرارگاه نظام شبکه بهداشتی و درمانی، قرارگاه جمعیت نیز در این وزارتخانه ایجاد شده است.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: توسعه زیرساخت‌ها در مناطق مرزی ضروری است و مدیران بهداشت و درمان این مناطق باید درخواست‌های خود را برای تقویت شبکه بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی مانند دوغارون و باجگیران خراسان رضوی را به وزارتخانه ارسال کنند.

 

حیدری با اشاره به غربالگری بیماری‌های غیر واگیردار تصریح کرد: در دو سال گذشته با شیوع ویروس کرونا توجه به بیماری‌های غیر واگیردار مغفول مانده است به‌ طوری که در حال حاضر در شاخص‌های غربالگری بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشار خون در وضعیت خوبی قرار نداریم و باید با برنامه ریزی منسجم این بخش را مدیریت کنیم.

 

وی با تاکید بر تقویت نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: مباحث اعتباری و درآمدی باید تقویت شود و تا کنون اعتبارات حوزه بهداشت و سلامت، به صورت اختصاصی در سفر استانی رئیس جمهور به خراسان رضوی در این استان محقق شده است.

کد خبر 1172898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha