بسیج در محرومیت‌زدایی و تامین معیشت محرومین نقش‌آفرینی کرده است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: بعد از دوران دفاع مقدس، بسیج و گروه‌های جهادی در زمینه محرومیت‌زدایی، تامین معیشت محرومین، پیشرفت و آبادانی روستاها و پیشرفت شهرها نقش‌آفرینی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ظهر امروز 17 اردیبهشت ماه در رزمایش سراسری جهادگران فاطمی، با تبریک ۱۷ اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی و قدردانی از فعالیت‌های گروه‌های جهادی، اظهار کرد: فلسفه وجودی و تشکیل سپاه حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و بکارگیری سیل خروشان و زلال بسیج است که تاریخ چهل و چند ساله انقلاب به نام مبارک بسیجیان رقم خورده است.

 

 

وی افزود: حضور قهرمانانه بسیجیان در کنار سپاه در دوران جنگ تحمیلی، پیروزی پرشکوه و شکست دشمن را رقم زد و نقش بسیجیان بیشتر هویدا شد.

 

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اعلام کرد: بعد از دوران دفاع مقدس، بسیج و گروه‌های جهادی در زمینه محرومیت‌زدایی، تامین معیشت محرومین، پیشرفت و آبادانی روستاها و پیشرفت شهرها نقش‌آفرینی کردند.

 

 

حسینی با اشاره به اینکه گرچه بسیجیان خود از نظر معیشت نیاز به حمایت دارند اما محرومین را درک می‌کنند و خدا و محرومیت‌های جامعه را می‌بینند، افزود: بسیجیان در نقاط دورافتاده و محروم برای کمک به محرومین آستین همت بالا می‌زنند. 

 

 

وی اضافه کرد: جهادگران بسیجی همواره در حوادث مختلف از اولین گروه‌های حاضر در صحنه هستند که جزو افتخارات کشور و بازوان قدرتمند رهبری و نظام ه شمار می‌روند.

 

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به خدمات جهادگران طی دوران کرونا در کردستان پرداخت و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، لوازم‌التحریر، البسه و تبلت دانش‌آموزان، لباس کادر درمان و توزیع ماسک در کنار فعالیت‌های عمرانی از جمله فعالیت‌های جهادگران در این ایام بوده است.

 

 

حسینی تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ هزار خانوار بوسیله گروه‌های جهادی و جهادگران بسیجی و بسیج سازندگی استان شناسایی و حمایت شده‌اند و در همین ایام کرونا بالغ بر ۲۶۹ میلیارد تومان خدمات مختلف نقدی و اجناسی پرداخت هزینه شده است.

 

 

وی اضافه کرد: تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه و عضویت بیش از ۱۴۰۰ گروه، پرداخت وام‌ تبصره ۱۶ به میزان ۱۶ میلیارد تومان و پرداخت ۵ هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات از صندوق‌های قرض‌الحسنه از دیگر اقدامات بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در کردستان برشمرد.

 

 

وی ادامه داد: جهادگران از امروز به کمک و حمایت مدیران ادارات به مدت ۱۰ روز در مناطق مختلف در عرصه‌های مختلف فعالیت خواهند کرد که بخشی از محرومیت‌ها را برطرف کنند.

کد خبر 1172910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha