معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند/ در مسیر توسعه نیازمند سرمایه هستیم

خلیلیان با بیان اینکه سرمایه انسانی را یکی از ارکان اساسی توسعه ملت‌ها و کشورهای جهان دانست و گفت: معلمی پرورش‌دهنده نسل‌های آینده است، نباید دغدغه معیشت داشته باشد بلکه باید حمایت و پشتیبانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (شنبه ١٧ اریبهشت) در آیین تقدیر از برگزیدگان ملی برنامه جلوه‌های ویژه معلمی اظهار کرد: توسعه همه‌جانبه هر کشور ابعاد مختلفی دارد که در هم تنیده هستند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در مسیر توسعه نیازمند سرمایه هستیم افزود: در گذشته سرمایه را به عنوان سرمایه فیزیکی در نظر می‌گرفتند اما در چند دهه اخیر بحث سرمایه انسانی یکی از ارکان اساسی توسعه ملت‌ها و کشورهای جهان قلمداد می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در ارزیابی شاخص‌های توسعه، آموزش به عنوان شاخص توسعه انسانی لحاظ می‌شود و آموزشی که در جریان توسعه به آن دست پیدا می‌کنیم باید همراه با شاخص عدالت همه‌جانبه باشد.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه اگر توسعه‌ای در کشوری رخ دهد باید شاخص آموزش و شاخص توسعه انسانی و رتبه کشور در میان سایر کشورها نیز رشد پیدا می‌کند ادامه داد: سرمایه انسانی و آموزش به عنوان یکی از ارکان، شاخص ها و ابعاد توسعه باید تقویت شود و عناصر آن توسط کشور مورد حمایت قرار گیرد.

 

وی یکی از ارکان اساسی در تولید را سرمایه انسانی دانست و ابراز کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید بر پایه دانش نامگذاری کردند، دانشی که ابعاد مختلفی دارد و آموزش یکی از مسیرهای دستیابی به آن است و در کنار پرورش می‌تواند یک انسان الگو را به جامعه عرضه کند که عنصر تعیین‌کننده آن معلم‌ها هستند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش، سرمایه‌گذاری با نرخ بازده بالا است عنوان کرد: هرچه در زمینه آموزش سرمایه‌گذاری شود و عناصر آن را مورد حمایت قرار دهیم، سرمایه‌گذاری در کشور است که رشد و توسعه کشور و ارتقا جایگاه آن را به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به اینکه نسل‌های آینده در مدارس ساخته می‌شوند تصریح کرد: معلمی پرورش‌دهنده نسل‌های آینده است، نباید دغدغه معیشت داشته باشد، نگاه معلمان به آموزش و پرورش نگاه معنوی است که با عشق و علاقه این شغل را انتخاب کردند اما وظیفه حاکمیت و دولت تشکر، حمایت و پشتیبانی است که باید در این وظیفه به بهترین شکل عمل کنند.

 

خلیلیان از جمله اقداماتی که با همت دولت جدید انجام شده را تصویب طرح رتبه‌بندی معلم‌ها در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که مراحل اجرایی آن در حال طی شدن است و یاد آور شد: در این طرح ممکن است به تمام خواسته‌های معلم‌ها دست پیدا نکنیم اما قدمی بزرگ جهت حمایت از زحمتی است که معلمان عزیز می‌کشند.

 

کد خبر 1172913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha