حضور فعال صنعتگران کردستانی در نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی استان حلبچه عراق

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از حضور فعال و پررنگ صنعتگران کردستانی در نخستین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی- صنایع‌دستی استان حلبچه عراق خبر داد.

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در این نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی ۸۰ هنرمند صنایع‌دستی ایران از پنج استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدان و ایلام در کنار هنرمندان استان حلبچه، در معرض نمایش گذاشته شده است.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، هدف از برگزاری این نمایشگاه را گسترش روابط هنری و بازرگانی دو کشور ایران و عراق، عنوان کرد و افزود: امید است با گسترش و تقویت اشتراکات فرهنگی، هنری، اجتماعی و تعاملات جامعه هنرمندان ایران و عراق، شاهد رشد و توسعه این صنعت در کشور باشیم.

 

 

وی یادآور شد: تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان حاضر در نمایشگاه در رشته‌های گلیم‌بافی، تولیدات چوبی، زیورآلات سنتی، سفالگری، سبدبافی، معرق، فلز و نقاشی روی سفال به نمایش گذاشته شده است.

 

 

گویلیان بیان کرد: آثار هنرمندان صنایع‌دستی کردستان در قالب ۲۰ غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است، که ۵ غرفه آن به محصولات صنایع‌دستی هورامان و ۱۵ غرفه دیگر نیز به صنایع‌دستی سایر مناطق استان اختصاص دارد.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: این نمایشگاه از ۱۵ اردیبهشت ماه به مدت سه روز در شهر حلبچه اقلیم کردستان عراق پذیرای بازدید علاقمندان به این عرصه است.

کد خبر 1172924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha