اعتبار احداث بیمارستان راز و جرگلان برای ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خصوص زیرساخت های درمانی شهرستان راز و جرگلان، گفت: تاکید وزارت بهداشت در راز و جرگلان احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی است که اعتبار آن برای ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر «سیدجواد پورنقی» ظهر امروز شنبه (17 اردیبهشت ماه) در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، با بیان اینکه عدالت در سلامت از شاخصه های مهم حوزه سلامت به شمار می رود، گفت: تزریق واکسن کرونا به طور رایگان از پایتخت تا نقاط صفر مرزی در همین راستا انجام شده به نحوی که این مهم هنوز در بسیاری از کشورها انجام نشده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: بیش از یک میلیون و 400 هزار واکسیناسیون تا امروز در استان انجام شده که بیش از 600 هزار مورد از این تعداد مربوط به دُز اول و بیش از 500 هزار مربوط به دُز دوم و بیش از 250 هزار مورد نیز مربوط به تزریق دُز سوم واکسن کرونا بوده است.

 

وی با بیان اینکه شرایط بیمارستان های استان پایدار است، اظهارکرد: در هفته ها و روزهای گذشته فوتی های کرونا در استان به یک نفر و صفر رسیده و عدد بستری نیز در روزهای گذشته کاهش داشته و در برخی روزها تک رقمی بوده است.

 

دکتر پورنقی با بیان اینکه استان با مشکلات و مسائلی همچون نبود زیرساخت ها مواجه است، در خصوص زیرساخت های درمانی شهرستان های راز و جرگلان، آشخانه و فاروج گفت: تاکید وزارت بهداشت در راز و جرگلان احداث بیمارستان 64 تختخوابی است که اعتبار آن برای 1401 در نظر گرفته شده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به مرکز درمانی ارتش در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: سازه ارتش نیز در این شهرستان پس از تجهیز و واگذاری به دانشگاه علوم پزشکی تامین نیرو و بهره برداری می شود.

 

وی با بیان اینکه متوسط پزشک عمومی در کشور به ازای هر هزار بیمار، یک پزشک است، اما این رقم در استان را نصف کشور اعلام کرد و گفت: لازم است توجه ویژه ای به این بخش شود.

 

پورنقی با بیان این که نیروی انسانی از مسائل مهم و از شاخص های حوزه سلامت است، افزود: در بخش نیروهای متخصص نیز استان در جایگاهی نزدیک به میانگین کشوری قرار دارد و در حالیکه این رقم در کشور نیم است، استان عدد 33 صدم را دارد.

 

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در برخی از شاخص های حوزه سلامت، پایین تر از میانگین کشوری قرار دارد، ذکر کرد: در شاخص مرگ و میر کودکان زیر 5 سال میانگین کشوری 13.5 در هزار است اما این رقم در استان 14.5 است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به شاخص امید به زندگی در استان هم، اضافه کرد: اگر چه امید به زندگی امروزه از 69 سال به 78 سال در کشور رسیده است اما، شاخص امید به زندگی در استان پایین تر از میانگین کشوری است.

 

 

کد خبر 1172927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha