صفری: بندر چابهار به عنوان یک نقطه ترانزیتی مهم و امن برای کالاهای صادراتی اندونزی است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر امکان افزایش حجم روابط تجاری میان ایران و اندونزی گفت: بندر چابهار به عنوان یک نقطه ترانزیتی مهم و امن برای کالاهای صادراتی اندونزی و امکان صدور آن به کشورهای منطقه از جمله آسیای میانه و قفقاز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رحمت گوبل نایب رییس مجلس نمایندگان مردم اندونزی امروز با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

رحمت گوبل نایب رییس مجلس نمایندگان مردم اندونزی در امور صنعت و توسعه در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، هدف از سفرش به تهران را پیگیری توافق ها و تفاهم ها میان مقام های دو کشور بیان کرده و بر ارتقای روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی به عنوان دو کشور مهم در دو نقطه استراتژیک تاکید کرد.  

گوبل با اشاره به توانمندی های علمی و فناوری و منابع ایران، آمادگی پارلمان اندونزی را برای توسعه همکاری با ایران بخصوص در زمینه های اقتصادی و تجاری اعلام کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه نیز ضمن اشاره به روابط دوستانه ایران و اندونزی به بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نانو فناوری، بایوتکنولوژی، ترانزیت، شبکه ریلی و منابع معدنی و انرژی پرداخت و خواهان تمرکز بر ارتقای روابط در حوزه های مورد اشاره شد.  

 صفری با تاکید بر امکان افزایش حجم روابط تجاری میان دو کشور و معرفی بندر چابهار به عنوان یک نقطه ترانزیتی مهم و امن برای کالاهای صادراتی اندونزی و امکان صدور آن به کشورهای منطقه از جمله آسیای میانه و قفقاز، آمادگی ایران برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری و به کارگیری مکانیزم تهاتر را برای گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری میان دو کشور اعلام کرد.

کد خبر 1172960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha