فعالیت ۱۷۹ خانه هلال در استان همدان/ برگزاری ۷۴۰ دوره آموزشی تخصصی کرونا

سنجربیگی، با بیان اینکه ۲۳ خانه هلال در همدان آماده افتتاح است، گفت: سال گذشته ۱۷۹ خانه هلال در سطح استان فعال و خدمات مختلفی به مردم ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از همدان، «علی سنجربیگی» در نشست خبری به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر در سالن جلسات هلال احمر استان همدان گفت: هفته جمعیت هلال احمر با شعار یک قرن خدمت بی منت از  امروز آغاز می‌شود و برنامه‌های متنوعی به این مناسبت برگزار خواهد شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان  با اشاره به اینکه سال گذشته 179 خانه هلال فعال بودند، افزود:  ۸۰۰ هزار خدمت نفر ارائه شده طی سال گذشته در هلال احمر استان همدان داشتیم.

 

وی ادامه داد: در این مدت یک‌هزار و ۶۱۹ برنامه آموزشی و یک‌هزار و ۶۷۰ محتوای آموزشی ارائه شده و ۲۰۰ هزار و ۱۹۷ نفر از خدمات بهره‌مند شدند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه ۵۳۳ ماموریت امدادی توسط ۶۴۸ تیم خدماتی طی سال گذشته انجام و ۵ هزار و ۱۸۵ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند، افزود: در امور جوانان نیز یک‌هزار و ۱۷۷ برنامه بشردوستانه تقریبا در راستای مقابله با بیماری کرونا برگزار شد و ۴۶ هزار و ۸۷۴ نفر روز نیز در اجرای آنها داوطلب بودند.

 

وی با اشاره به ۳۰ هزار ۹۷۴ نفر ساعت کار داوطلبانه که ۲۸ هزار و ۲۷۱ خانواده از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند گفت: ارزش خدمات داوطلبانه بیش از ۱۵۳ میلیون ریال بود که قریب به ۶ میلیارد تومان به طور مستقیم برای کمک‌های درمانی و دارویی نیازمندان هزینه شد.

 

سنجربیگی با اشاره به اینکه در حوزه درمان و توانبخشی به بیش از ۲ هزار و ۷۱۰ توانیاب خدمات ارائه شد و بیش از ۶۹ هزار و ۷۰۰ نفر خدمات  دارویی دریافت کردند عنوان کرد: سال گذشته ۶۰ هزار و ۴۰۰ دز واکسن در مراکز جمعیت هلال تزریق شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه اولین سازمانی که در مقابله با کرونا ورود کرد جمعیت هلال احمر بود که نوروز سال ۹۹ با ۱۹ اکیپ ۴۴۰ هزار نفر را تب سنجی کردیم  گفت: توزیع اقلام معیشتی و کمک به نیازمندان نیز در ایام بیماری کرونا مورد توجه بوده است.

 

وی از برگزاری ۷۴۰ دوره آموزشی تخصصی کرونا و شرکت ۱۹ هزار  و ۸۰۱ نفر در این دوره‌ها سخن گفت و افزود: ایام کرونا بانک امانات تجهیزات پزشکی نیز فعال شد که بیش از ۲ هزار و ۵۳ بیمار از این صندوق دستگاه‌هایی نظیر اکسیژن‌ساز، واکر و ویلچر به امانت گرفتند.

 

سنجربیگی با بیان اینکه مهمترین اقدام در مقابله با بحران‌ها آموزش همگانی با رویکرد خودامدادی است خاطرنشان کرد: باید آحاد جامعه در مقابله با سوانح و حوادث آموزش امدادی ببینند و آن هم به صورت خودامدادی باشد تا تاب‌آوری افراد بالا رود.

 

وی با بیان اینکه ۲۳ خانه هلال احمر آماده افتتاح هستند که در یک زمان مشخص انجام خواهیم داد افزود: طبق برنامه توسعه پایگاه جمعیت هلال در تمام نقاط حادثه‌خیز پایگاه وجود دارد  و در حال حاضر طبق استانداردها پیش رفتیم هرچند معتقدیم که باید سه برابر شود.

 

کد خبر 1173023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha