عمران شهری از معماری سنتی فاصله گرفته است

قربانی با اشاره به الگوگیری های غربی در مهندسی شهر گفت: عمران شهری از معماری سنتی و ایرانی اسلامی فاصله گرفته که در آینده آسیب ساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «ابوالفضل قربانی« روز یکشنبه(18 اردیبهشت) در نشست علنی شورای شهراصفهان اظهارداشت: مدل های اصیل و سنتی شهر سازی و احداث مسکن در کشور کم رنگ شده و متناسب با بافت و هویت زندگی ایرانی ساخت و ساز نمی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن هشدار نسبت به این پدیده غلط، افزود: عمران شهری از معماری سنتی و ایرانی اسلامی فاصله گرفته که در آینده آسیب ساز خواهد شد و تبعات آن متوجه جامعه می شود.

وی ادامه داد: معماری ایرانی اسلامی برای شهرهای ایران سازگاری بیشتری دارد و نباید الگوهای غربی را جایگزین این ساخت و سازها کنیم.

 

قربانی با اشاره به نابسمانی در مراکز خرید و اجتماعات خاطرنشان کرد: در این مجامع عمومی نیز باید بازنگری در احداث و ساختمان ها صورت بگیرد تا علاوه بر حفظ هویت، جایگاه و مکان عمومی آسیب ساز نشود.

وی توسعه شهری متناسب با بوم و هویت کلانشهر اصفهان را ضروری خواند و اذعان داشت: احداث ساختمان های بدون هویت مثل کاخ جهان نما اقدامی غلط و به ضرر بافت تاریخی است.

 

به اعتقاد این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، ساختمان های بلند قد و به آسمان رفته شهری مغایر با زندگی در جامعه اسلامی بوده و آسایش مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی به ضرورت مبارزه با فساد و رانت تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: مدیریت شهری در این حوزه با شفافیت و تمرکز بر سامانه های الکترونیکی و برخورد با افراد رانت خوار وارد شود.

کد خبر 1173109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha