مردم محوری در فعالیت های فرهنگی شهر متجلی است/توجه به هویت شهری

صالحی با اشاره به فعالیت های فرهنگی شهری گفت: مردم محوری و مشارکت عمومی در فعالیت های فرهنگی شهر متجلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی صالحی« روز یکشنبه(18 اردیبهشت) در نشست علنی شورای شهراصفهان به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهر اشاره کرد و اظهارداشت: از دهه فجر تاکنون برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در شهر به طور پیوسته در حال اجرا بوده که بر شور و نشاط اجتماعی مردم افزوده است.

 

سخنگوی شورای شهر اصفهان افزود: مردم محوری و مشارکت عمومی در فعالیت های فرهنگی شهر متجلی است که از ارکان و شاخصه های مهمی در نظام اجتماعی به شمار می رود.

 

وی محله محوری و توزیع برنامه ها در سراسر شهر را نیز مهم خواند و اذعان داشت: تشکل های مردمی در تحقق این امر نقش مهمی را داشته اند که مدیریت شهری از آنان پشتیبانی کرده است.

 

صالحی خلاقیت در رویدادها و توجه به بافت تاریخی و هویت شهر در برنامه ریزی فرهنگی را نیز مهم خواند.

 

وی با بیان اینکه تنوع برنامه های ماه مبارک رمضان و توجه به ورزش و استقبال خوب مردم از این فعالیت ها مهم است، تصریح کرد: 200 تشکل مردم نهاد در اجرای رویدادهای فرهنگی یک ماه گذشته همکاری داشته اند.

 

توجه به هویت شهری

 

عضو شورای شهر اصفهان توجه به نیازها و دغدغه های کلانشهر را مهم خواند و گفت: هویت شهری و حفظ و پاسداشت این ظرفیت ها ضرورت دارد و نباید نگاه جزیره ای و کوتاهی به این عرصه صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه جریان آب در رودخانه زاینده رود یک فرصت ملی و بین المللی است، تصریح کرد: این کار یک فعالیت لوکس و تقویت کننده گردشگری نیست بلکه تاثیرات آن بر میراث فرهنگی و محیط زیست بسیار بالا و متناسب با هویت شهری می باشد.

 

صالحی فهم موضوع و اهمیت زاینده رود و توجه به هویت این شهر را مهم خواند و خاطرنشان کرد: مطالبه گری عمومی در سفر رئیس جمهور برای احیا زاینده رود وجود دارد.

کد خبر 1173117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha