۲ هزار مترمربع باغ گردو بازپس گرفته شد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: دو هزار مترمربع باغ گردو بازپس گرفته شد.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: یک قطعه باغ گردو حدود دو هزار مترمربع شامل ۱۸اصله درخت گردو با همکاری نیروی انتظامی و امین موقوفه در روستای گلیان از توابع بخش مرکزی این شهرستان تخلیه شد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان عنوان کرد: این اقدام در راستای احقاق حقوق موقوفات عصر روز گذشته پس از اخذ رای از دادگستری شهرستان صورت گرفت که ارزش این باغ بیش از 7 میلیارد ریال است.

 

علیپور احقاق حقوق موقوفات را یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان اوقاف دانست و اضافه کرد: لازم است برای این منظور اطلاع‌رسانی شفاف صورت بگیرد تا مردم نسبت به وقف و موقوفات آگاه شوند، اقداماتی که در این راستا صورت گرفته موجب احیای برخی موقوفات شده و مردم از ثمرات و برکات آن‌ها بهره‌مند شده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: حفظ حقوق موقوفات از اولویت های دستگاه قضایی است و بر همین اساس نگاه دادگستری به دفاع از حقوق وقف و موقوفات وِیژه است.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان تصریح کرد: سنددار كردن موقوفات، مساجد و حسينيه‌ها از اولويت‌های مهم اوقاف شهرستان در سال جاری است و درباره اين مسئله اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

 

علیپور با بیان اینکه تعداد کل موقوفات این شهرستان 953 مورد است، بیان کرد: اینک تعداد کل رقبات این شهرستان سه هزار و 167 مورد و تعداد موقوفات 953 مورد است.

 

 

 

کد خبر 1173123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha