۵۱۰ برنامه متنوع اجرایی می شود / ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی بسیج تشکیل شده است

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: ۵۱۰ برنامه های متنوع از جمله خدمات پزشکی و دامپزشکی در مناطق محروم، اجرای طرح همگام با کشاورزی، محرومیت زدایی، افتتاح و کنگ زنی پروژه های مختلف در مناطق روستایی و برپایی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سرهنگ «عباس نوظهور» امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: 3 دهه از عمر بسیج سازندگی که به فرمان مقام معظم رهبری در سال 70 تشکیل شده است می گذرد و در طی این سال ها این نهاد مردمی با هدف محرومیت زدایی در مناطق دورافتاده و روستایی فعالیت های چشمگیری را ارائه داده است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 42 هزار گروه جهادی عمومی و تخصصی در سراسر کشور فعال هستند که از این تعداد سهم استان اردبیل 2 هزار و 200 گروه جهادی با شعار پیشرفت و آبادی است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: این نهاد در 4 عرصه سازندگی محرومیت زدایی، خدمت رسانی، اقتصاد مقاومتی و کمک مومنانه خدمات بی نظیر را در مناطق محروم و دورافتاده ارائه می دهد که نمونه های بارز آن را در حوادث غیرمترقبه زلزله کرمانشاه، سیل مازندان و گلستان و سیل لرستان شاهد بودید.

 

وی تاکید کرد: استان 30 شهید جهادگر سنگرساز بی سنگر دارد که فرزندان این جهادگران در گروه های جهادی این سازمان در فعالیت های عمران و آبادانی در مناطق روستایی نیز فعال هستند و جهاد همچنان ادامه دارد.

 

سرهنگ نوظهور اعلام داشت: همزمان با هفته تشکیل بسیج سازندگی 450 گروه جهادی با حضور 8 هزار جهادگر در قالب رزمایش جهادگران فاطمی با رمز «یا فاطمه الزهرا (س)» اقدام به ارائه فعالیت های مختلف عمرانی، آموزشی، بهداشت، سلامت و ورزشی خواهند پرداخت.

 

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: بیش از 30 هزار بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه ماه مبارک رمضان در بین اقشار کم درآمد جامعه توزیع شده که طی این هفته نیز بیش از 14 هزار بسته در اختیار خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا قرار خواهد گرفت.

 

سرهنگ نوظهور بیان کرد: 510 برنامه های متنوع از جمله خدمات پزشکی و دامپزشکی در مناطق محروم، اجرای طرح همگام با کشاورزی، محرومیت زدایی، افتتاح و کنگ زنی پروژه های مختلف در مناطق روستایی و برپایی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی اجرا می شود.

 

این مقام مسئول یادآور شد: هم اکنون 900 واحد مسکونی ویژه محرومان و مددجویان کمیته امداد به همت گروه های جهادی با کمترین مبالغ انجام می شود که 100 واحد مسکونی امسال تحویل داده می شود و اجرای 12 پروه های سدمعیشتی در مناطق روستایی نیز از دیگر برنامه های عمرانی است.

کد خبر 1173238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha