لزوم توجه گروه های جهادی فارس به نقشه مهندسی فرهنگی

آیت الله دژکام گفت: بحث نقشه مهندسی فرهنگی کشور و نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس باید مورد توجه تمامی گروه های جهادی قرار داشته باشد زیرا در شکل گیری تمدن نوین اسلامی می تواند نقش موثری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت) در رزمایش «جهادگران فاطمی» ناحیه بسیج جهرم گفت: در کار جهادی شاهد نشاط هستیم و گروه های جهادی در امید آفرینی در جامعه نقش موثری ایفا می کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: اقدامات گروه های جهادی فعال بسیج ما که جهاد سازندگی را دنبال می کنند فراتر از  یک کار عمرانی یا خدماتی است.

وی اضافه کرد: نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به بسیج سازندگی به فعالیت عمرانی محدود نمی شود بلکه نیت خدایی در این کار باعث ایجاد نشاط می ‌شود.

آیت الله دژکام تاکید کرد: در کارهای عمرانی که توسط گروه های جهادی به انجام می رسد نشاط ملموس است و درسوره مبارکه «مائده» بر رواج فرهنگ و روحیه تعاون و همیاری تاکید شده است.

وی اقدامات جهادی را بر روحیه اجتماعی تاثیر گذار دانست و عنوان کرد: در گروه های جهادی فرصت شناسایی نیروها و مدیران جدید نیز فراهم می شود و در 40 سال گذشته از انقلاب اسلامی، نیروهای ارزشی ما عمدتا در همین فعالیت های جهادی و بسیجی شناخته شده اند.

امام جمعه شیراز ضمن تقدیر از فعالیت گروه های دانشجویی، فرهنگی و حوزوی که در این فعالیت ‌های جهادی حضور دارند، گفت: کار جهادی باید با رویکرد فرهنگی همراه باشد و علاوه بر عمران در روستاها باید شاهد انجام اقدامات فرهنگی در روستاها توسط گروه های جهادی باشیم.

وی تاکید کرد: بحث نقشه مهندسی فرهنگی کشور و نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس باید مورد توجه تمامی گروه های جهادی قرار داشته باشد زیرا در شکل گیری تمدن نوین اسلامی می تواند نقش موثری داشته باشد.

کد خبر 1173243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha