معلمی باید عاری از نگاه سیاسی باشد

عباسی با بیان اینکه معلمی نباید دستخوش تحولات سیاسی باشد گفت: در همه کشورها معلمان از جایگاه ویژه ای برخورداراند و در کشور ما معلمی باید حاکمیتی شود و نباید دستخوش تحولات سیاسی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از انزلی، «اسدالله عباسی» امروز (شنبه، ۱۸ اردیبهشت) در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان گیلان با تبریک روز معلم و تقدیر از زحمات فرهنگیان استان اظهار داشت: معلمان طی ۲ سال برگزاری کلاس‌های غیر حضوری در ایام کرونا با از خود گذشتگی و تحمل سختی های بسیار خلا تربیتی را در ایامی که هیچ بستری برای آن فراهم نبود در محیطی غیر از محیط استاندارد کلاس درس فراهم کردند و توانستند فرایند یاددهی را به صورت مجازی انجام دهند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه اولین گام بعد از همه‌گیری کرونا بازگشایی مدارس بود و شما در این شرایط کلاسها را دایر کردید افزود: این امر از ایثار و فداکاری شما نشأت می‌گیرد که همواره در خط مقدم قرار دارید و این اقدام ارزشمند و فداکاری شما دیده می‌شود

 

وی با اشاره به اولین روزهای شکل‌گیری تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: یکی از حلقه های کمرنگ این تحول بنیادین عدم توجه به رتبه بندی معلمان بود در انجام طرح همه سختی ها به معلمان داده شد جز آن موردی که حقشان بود و آن پازل از این برنامه حذف شد و افزایش حقوق سنواتی را به جای رتبه بندی معلمان اجرا کردند.

 

عباسی ادامه داد: در اواخر دهه ۸۰ مجموعا ۶۸ میلیارد تومان برای این بخش دیده شده بود که می بایست تماماً اجرا می شد و عنصر محوری آن معلمان بودند که با غفلت از آن، آموزش و پرورش خسارات شدیدی را متحمل شد.

 

 وی تاکید کرد: ما مقام و منزلت و جایگاه معلم را در این قسمت گره نمی زنیم و به‌عنوان معلم باید این جایگاه شایسته ای را که خداوند به ما داده حفظ کنیم. در نظام آموزش و پرورش هرگونه هزینه‌ای سرمایه گذاری است؛ در تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نقش دانش آموزان نخبه، خلاق و نوآور در فناوری و دانش پایه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

استاندار گیلان اظهار داشت: ما به عنوان عنصر کوچکی از جامعه فرهنگیان وظیفه داریم در هر شرایطی از حقوق فرهنگیان دفاع کنیم و این فهم متقابل از جایگاه معلمان خواهد بود که به آن توجه داریم.

 

وی با بیان اینکه معلمی نباید دستخوش تحولات سیاسی باشد گفت: در همه کشورها معلمان از جایگاه ویژه ای برخوردارند و در کشور ما معلمی باید حاکمیتی شود و نباید دستخوش تحولات سیاسی باشد.

 

عباسی خاطر نشان کرد: در فرآیند آموزش و پرورش جهت برون رفت از مشکلات و چالش‌ها از مشورت نخبگانی که امروز به عنوان معلم نمونه انتخاب شدند، بهره می‌گیریم.

کد خبر 1173263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha