سرانه فضای آموزشی در استان بسیار پایین تر از میانگین کشوری است

نظری با بیان اینکه اعتبار مورد نظر برای جمع آوری مدارس کانکسی در استان نیز به زودی تامین و این مدارس جمع آوری خواهد شد، گفت:سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی به خصوص در برخی مناطق بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یعقوبعلی نظری» در آیین تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی  افزود: کمبود معلم از چالش های اصلی استان است و تامین بیش از ۲۰ هزار معلم دیگر برای استان نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است که برای سال تحصیلی آینده امیدواریم کمتر با این تنش مواجه باشیم زیرا نقش معلم به عنوان محور تربیتی و آموزشی فوق العاده مهم است.

 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی به خصوص در برخی مناطق بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است، ادامه داد: در جریان سفر اخیر ریاست جمهوری تلاش شد منابع لازم برای این منظور تامین شود بنابراین کلیه پروژه‌های آموزشی نیمه تمام استان تامین اعتبار شده و عملیات ساخت آن به پایان می رسد.

 

نظری گفت: اعتبار مورد نظر برای جمع آوری مدارس کانکسی در استان نیز به زودی تامین و این مدارس جمع آوری خواهد شد.

 

وی مهمترین مشکل موجود در شاکله آموزش و پرورش را مسائل و مشکلات مربوط به معلمان، بازنشستگان و شاغلان این وزارتخانه دانست و ادامه داد: امیدواریم با اجرای طرح رتبه‌بندی این مشکلات صنفی و مسائل مربوط به آن برطرف شود.

 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به دو سال دوری دانش آموزان از آموزش حضوری و تاثیرات منفی آن، ادامه داد: باید زیرساختهای لازم و کمبودهای موجود در استان مرتفع شود و جبران عقب ماندگی مدت گذشته هم بشود که برای این منظور الزامات کار از جمله محتوا و نرم افزار لازم در اختیار معلمان هست و امید داریم شاهد توفیقات در این عرصه باشیم.

 

نظری افزود: انتظار می‌رود فضای امن اخلاقی در آموزش و پرورش برقرار باشد و مدارس از هرگونه انحرافات اخلاقی برکنار باشند و لازم است والدین این اطمینان را پیدا کنند و برای تحقق این انتظار باید از همه امکانات بهره برد.

 

وی گفت: آمادگی داریم در شورای آموزش و پرورش استان، پیشنهادها، طرحها و نظرات را بررسی کرده و این شورا را از حالت تشریفاتی خارج سازیم.

کد خبر 1173273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha