خراسان جنوبی قابلیت تبدیل به برند ملی در حوزه صنایع دستی را دارد

واحدی با بیان اینکه خراسان جنوبی قابلیت تبدیل به برند ملی در حوزه صنایع دستی را دارد، گفت: تبلیغات و شناساندن آثار و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی یکی از مقدمات مهم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد واحدی» پیش از ظهر امروز (۱۸ اردیبهشت) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: کویر از جاذبه‌های منحصر به‌فرد ایران است که جذب سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از این قابلیت گردشگری در دستور کار است.

 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه گفت: تبلیغات و شناساندن آثار و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی یکی از مقدمات مهم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی است که باید از فضای ایجاد شده در کشور و استان برای معرفی این جاذبه‌ها استفاده شود.

 

وی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی در حوزه صنایع دستی می‌تواند تبدیل به یک برند ملی شود، افزود: شناساندن جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان ابتدا در ‌سطح کشور و سپس در خارج از ایران از اهمیت زیادی برخوردار است که باید در اولویت کاری مدیرکل جدید باشد.

 

واحدی با اشاره به اینکه دولت گام‌های ویژه‌ای در حوزه زیرساخت‌های گردشگری استان‌ها برداشته است، عنوان کرد: در این زمینه آمادگی داریم وام‌هایی ارزان قیمت به سرمایه گذاران از محل صندوق توسعه ملی و تبصره ۱۸ پرداخت کنیم.

 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: یکی از سیاست‌های وزارتخانه گسترش بوم گردی‌ها و هتل آپارتمان‌ها در استان‌های دارای جاذبه گردشگری همچون خراسان جنوبی است.

 

وی در پایان گفت: انتظار است مدیران این حوزه با اجرای گفتمان سازی و پیش بردن اهداف بر اساس سیاست های دولت و با پاکدستی در جهت مبارزه با فساد گام بردارند.

 

گفتنی است در این آیین «هادی شاهوردی» به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی معرفی و از «حسن رمضانی» مدیرکل سابق قدردانی شد.

 

کد خبر 1173308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha