امیرعبداللهیان: راه حل بحران اوکراین سیاسی است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که راه حل بحران اوکراین سیاسی است، گفت: ایران مخالف جنگ در اوکراین است همانطور که مخالف جنگ در یمن هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین امیر عبداللهیان در نشست خبری با زیبگنیو رائو وزیر امور خارجه لهستان، که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: ایران و لهستان رابطه تاریخی دارند و این رابطه ۵۴۰ ساله سرمایه‌ای بزرگ در روابط ایران و ورشو به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: ایران و ورشو به عنوان دو حوزه مهم در غرب آسیا و شرق اروپا از لحاظ جغرافیایی حائز اهمیت است و  لهستان نقش انسان دوستانه‌ای در جنگ اوکراین از روز آغاز جنگ در قبال اتباع ایران ایفا کرد و ما از مقامات لهستانی تشکر می‌کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: ما توافق کردیم کمیته مشترک سیاسی دو کشور تا سه ماه آینده نشست جدید خود را برگزار کند و امروز فرصت خوبی بود روابط دو کشور را مرور کنیم.

وی افزود: در این دیدار در خصوص علم و فناوری، تولید خودروهای سنگین، پزشکی هسته ای و در عرصه علمی و تبادل استاد گفت‌وگو کردیم.

وزیرر امور خارجه اظهار داشت: امروز سند همکاری‌های فرهنگی، ورزشی از طرف کشور ما که تنظیم کننده آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است به امضا خواهد رسید و این سند در قالب موافقتنامه به امضا می رسد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: وزیر امور خارجه لهستان در حوزه دیپلماسی ایده‌های مثبتی را مطرح کردند و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران به ورشو سفر می کند.  

وزیر امور خارجه گفت: ما در خصوص کمیسیون مشترک اقتصادی توافق نظر داشته‌ایم.

امیر عبداللهیان خاطر نشان کرد: در خصوص تحولات منطقه ای گفت وگوهای مهمی انجام شد ما مخالف جنگ در اوکراین هستیم همانطور که مخالف جنگ در یمن هستیم.

وی تاکید کرد: در شروع جنگ اوکراین در تماسی تلفنی آمادگی ایران را برای اعزام تیم ۲۵ نفره پزشکی به مرز ورشو اعلام کردیم و به ما اعلام کردند نیازی به اعزام تیم نیست و ما همچنان بر اعزام تیم پزشکی آمادگی داریم.

کد خبر 1173317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha