"انقلابي ها دوباره دست به كار مي شوند" در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

رمان "انقلابي ها دوباره دست به كار مي شوند" و نمایشنامه "اينجا تهران، صداي ما را از…"دو اثری است که یکشنبه ۱۸ اردیبهشت در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه کتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است که در گفتگو با مترجم رمان "انقلابي ها دوباره دست به كار مي شوند" و نویسنده نمایشنامه "اينجا تهران، صداي ما را از…"در این آثار معرفی می‌شوند.

در برنامه «چاپخانه» امشب،  صادق وفایی به عنوان کارشناس مجری با "طهورا آيتي" مترجم كتاب "انقلابي ها دوباره دست به كار مي شوند" نوشته "مائورو خاوير كاردناس" از انتشارات "برج" درباره این کتاب گفتگو می‌کند.

مائورو خاویر کاردناس نویسنده این‌کتاب، اهل اکوادور و در گوآیاکیل بزرگ شده است. او در رشته‌ اقتصاد در دانشگاه استنفورد تحصیل کرد و در سال ۲۰۱۶ اولین رمانش یعنی همین‌کتاب «انقلابی‌ها دوباره دست‌به‌کار می‌شوند» را به چاپ رساند. رمان دیگر این‌نویسنده با نام «زبان‌پریشی» سال ۲۰۲۰ به چاپ رسید.

جایزه‌ جوزف هنری جکسن، قرار گرفتن در فهرست بوگوتا ۳۹ جشنواره‌ هِی (رمان‌نویسان جوان اهل آمریکای لاتین) و چاپ آثارش در مجلات مختلف ازجمله موارد مندرج در کارنامه کاری مائورو خاویر کاردناس هستند.

رمان «انقلابی‌ها دوباره دست به کار می‌شوند» در اکوادور جریان دارد و بازه زمانی‌اش دهه‌های تاریخ معاصر این‌کشور است که با مشکلات و سختی‌های اقتصادی دست به گریبان بود. نویسنده در این‌کتاب،‌ آرمان‌گرایی ناکام عده‌ای دوست قدیمی را روایت می‌کند که یکی از آن‌ها دیوان‌سالار، یکی نمایشنامه‌نویس و دیگری در تبعیدی خودخواسته است. این‌سه‌شخصیت در همه‌چیز حتی همدیگر تردید دارند اما در یک‌چیز با هم متفق و هم‌عقیده‌اند؛ شرارت‌های دیکتاتور اکوادور.

رمان پیش‌رو ۴ بخش اصلی با عناوین «آنتونیو و لئوپولدو»، «رولاندو و اِوا»، «فروپاشی» و «فاکوندو وداع می‌کند» و یک‌ بخش ضمائم که دربرگیرنده «ترجمه فصل‌های اسپانیایی» است، دارد.
این برنامه با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه کنندگی زهرا نصرالهی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش شد.

هچنین نمايشنامه "اينجا تهران، صداي ما را از…"در گفتگو مصطفی محمودی کارشناس برنامه با با "كهبد تاراج" نويسنده این  نمايشنامه بررسی شد.

کد خبر 1173319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha