گام مجلس برای همسان‌سازی حقوق معلمان بازنشسته/ دست واسطه‌ها از نیروهای شرکتی کوتاه می‌شود

احمدی سنگری از گام مهم گام مجلس برای اجرای همسان‌سازی حقوق معلمان بازنشسته خبر داد و گفت: مجلس در نظر دارد با وضع قوانینی دسته واسطه‌ها را از نیروهای شرکتی کوتاه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا احمدی سنگری» امروز (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از معلمان بخش لشت نشا به مناسب هفته معلم با تبریک این روز به همه معلمان و فرهنگیان اظهار داشت: در همینجا ضمن سلام و درود به روح تمام شهدا باید یاد کنیم از معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) معلمی که به همه ما چگونه زیستن و چگونه ادامه حیات دادن را آموخت.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم معلمان عنوان کرد: هفته معلم فرصتی مغتنم برای یادآوری نقش و جایگاه معلمان در جامعه است و معلم شهید استاد مرتضی مطهری بارها در سخنانشان فرمودند که معلمی هنر، ذوق، ایثار و فداکاری است.

 

احمدی سنگری با بیان اینکه معلمان در هشت سال جنگ تحمیلی و در اوج حملات دشمن در سنگرهای جبهه و جنگ می‌ماندند اما تعلیم و تربیت را ادامه می‌دادند افزود: این قشر تلاشگر در زمان شیوع کرونا هم ثابت کرد مانند هشت سال دفاع مقدس پای آموزش و پرورش کشور ایستادگی می‌کنند.

 

وی کمک مالی معلمان به دانش‌آموزان و خرید گوشی و تبلت برای آنان جهت استمرار آموزش در زمان شیوع کرونا را تنها یک برگ از افتخارات معلمان خواند و یادآور شد: معلمان پرتلاش ما در این دو سال اخیر شبانه روز فعال بودند تا روند آموزش کشور تعطیل نشود و باید به آنان آفرین گفت.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید شد که ما به دنبال اخلاق مداری، دین مداری کشور‌ و پرورش دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی هستیم و طبق این سند و مطابق با فرموده مقام معظم رهبری معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور محسوب می‌شوند‌. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس اذعان کرد: معلمان علی رغم دغدغه ها و نگرانی‌هایی که دارند اما همیشه پای انقلاب، شهدا و ارزشهای اسلام بودند و هستند و این برای ما مسئولان و خدمتگذاران ارزش تلقی خواهد شد.

 

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه بیش از ده سال بحث رتبه بندی معلمان ابتر باقی مانده بود ادامه داد: از زمان شروع به کار مجلس یازدهم و ما نمایندگان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات بارها صحن علنی مجلس را ترک کردیم و تاکید نمودیم تا مشکلات اجرای این طرح را برطرف سازیم.

 

وی حفظ جایگاه و منزلت معلمان را از جمله اهداف و چشم‌اندازهای اجرای رتبه‌بندی دانست و  تصریح کرد: در رتبه‌بندی برای معلمان پنج جایگاه برای معلمان و فرهنگیان در نظر گرفته شده و حقوق و مزایای هر کدام از معلمان بر اساس آن تعیین و تقدیم می‌شود.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: طبق بررسی‌هایی که در این کمیسیون انجام دادیم در پی اجرای رتبه‌بندی به حقوق و دستمزد معلمان بین یک میلیون و ششصد هزار تومان تا هفت میلیون تومان حتما اضافه خواهد شد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه هیئت ممیزی و ارزیابی رتبه‌بندی در روند بررسی‌ها کمی به مشکل برخورده است ابراز داشت: به طور مثال استاد معلمی باید حتما مدرک دکتری ارائه می‌داد و ظاهراً چون خیلی از معلمان فاقد این مورد بودند بنابراین ما نسبت به حذف آن اقدام نمودیم.

 

احمدی سنگری از قرار دادن دو تن از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در هیئت ممیزی تدوین دستورالعمل‌های رتبه‌بندی با هدف حمایت از معلمان خبر داد و اظهار داشت: معلمان و فرهنگیان عزیز کشورمان نباید نگران باشند زیرا ما در مجلس از هیچ پشتیبانی دریغ نمی‌کنیم.

 

وی اقدامات مجلس در حوزه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را هم برشمرد و تصریح کرد: مجلس همچنان با دنبال نهایی کردن این امر است و در نظر دارد برای همسان‌سازی حقوق معلمان بازنشسته هم تدبیری اتخاذ نماید.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تاکید بر حذف واسطه ها از نیروی‌های شرکتی یادآور شد: مجلس در نظر دارد با وضع قوانینی دسته واسطه‌ها را از نیروهای شرکتی و حقوق و دریافتی آنان کوتاه کند.

 

احمدی سنگری ابراز داشت: معتقدیم اگر قرار است حقوق و مزایایی به افراد پرداخت شود نیاز به واسطه نیست و دولت باید مستقیما مبالغ را به کارمندان پرداخت کند و این موضوع به زودی وارد صحن علنی مجلس می‌شود. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس در ادامه به برخی موضوعات شهرستانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برای پروژه سد لاستیکی لشت نشا اعتبارات خاصی را در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته‌ایم و تمام تلاشمان را به خرج میدهیم که پروژه مذکور به اتمام برسد.

 

احمدی سنگری پیگری موضوع کلان پسماند زباله سراوان را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در هفته اخیر جلسه ای در این زمینه با استاندار داشتیم و ریاست مجلس هم هیئتی ویژه را برای مستندسازی پسماند سراوان و مناطق اطراف اعزام کرده بود و در تلاشیم تا در پایان سال ۱۴۰۱ سراوان به طبیعت تحویل داده شود و هیچ زباله‌ای به آنجا انتقال داده نخواهد شد.

 

وی بروز انواع بیماریهای پوستی، خونی،  گوارشی و سرطان در مناطق اطراف لندفیل سراوان را فاجعه خواند و خاطرنشان کرد: با بسته شدن لندفیل سراوان و ممانعت از ورود زباله به این پهنه موضوع احیا دو رودخانه گوهر رود و زرجوب شهر رشت هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 1173336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha