گردهمایی فرهنگیان استان یزد برگزار شد

گردهمایی فرهنگیان استان یزد با هدف گرامیداشت مقام معلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، گردهمایی فرهنگیان استان یزد با هدف گرامیداشت مقام معلم و پیگیری مطالبات با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد.

ملکوتیان رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان استان یزد در این مراسم گفت: از دولت مردمی و مجلس انقلابی انتظار داریم همه همت خود را صرف دغدغه‌های معشیتی فرهنگیان و حفظ شان و منزلت و عزت نفس این عزیزان کرده و حل مشکلات آنان را در اولویت قرار دهند. 
 
وی با تشکر از دولت و مجلس شورای اسلامی به دلیل تنظیم و تصویب قانون نظام رتبه بندی معلمان افزود: تسریع در اجرای کامل این قانون در حد ۸۰ درصد هیات علمی دانشگاه‌ها مورد انتظار است.
رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان استان ادامه داد: تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان، توسعه پردیس‌ها و توجه به مطالبات دانشجویان آن و ممانعت از ورود نیرو‌های غیرمتعهد، ناکارآمد و غیرمتخصص به این دستگاه مورد تاکید است.
 
وی تصریح کرد: نیرو‌های خدمت خدمات آموزشی با چشم امید به آینده به مدارس ورود کرده اند، بنابراین ساماندهی وضعیت این معلمان و توجه به مشکلات آنان مورد توجه قرار گیرد.
 
ملکوتیان ادامه داد: جامعه فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارند با بکارگیری نیرو‌های متخصص، کارآمد، تحول خواه و انقلابی نسبت به برنامه ریزی برای اجرای ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به خصوص ارتقای منزلت و حقوق حقه معلمان اقدام کند.
 
وی تأکید کرد که اجرای کامل قانون همسان سازی در حد ۹۰ درصد شاغلان را قاطعانه انتظار داریم.
 
در پایان این مراسم نیز بیانیه شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان دارالعباده یزد قرائت شد که متن آن به شرح زیر است؛

در هفته ای که به نام نامی معلم مزین شده ، درود می فرستیم به روان پاک استاد شهید مرتضی مطهری ، بزرگ معلم انقلاب و همه شهدای فرهنگی و علو درجات و حشر با سالار شهیدان را از خداوند منان برای این عزیزان مسئلت داریم.

مقام و منزلت معلم را می توان از کلام باریتعالی که معلم انسان است آنجا که فرمود:

و عَلم ادَمَ الاَسماءَ کُلَّها  و در کلام رسول خدا که فرمود: اِنمَا بُعِثتُ مُعَلِّماً به زیبایی فهمید. البته این مقام منیع هم برای معلمین و هم جامعه و هم به طور خاص برای مسئولین بسیار مسئولیت‌ آور است که باید این شان را به گونه ای در نظر بگیرند که معلمان بتوانند فارغ از هرگونه دغدغه به وظیفه الهی خود که همانا تعلیم و تربیت انسان های شایسته است بپردازند.

حضرت امام (ره) دیروز معلمان را حافظ استقلال کشور خواند و پیر و مرشد امروز ما ،رهبر فرزانه انقلاب، معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور می داند و می فرماید: «هزینه کردن برای معلم در واقع سرمایه گذاری است » و ارتقاء منزلت و معیشت ایشان را تاکید فرمودند.

در همین راستا ما فرهنگیان دارالعباده و دارالعلم یزد گردهم آمدیم تا با تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی، مطالبات زیر را به طور قاطع اعلام نماییم:

1-  عدالت اجتماعی و گسترش آن پایه و اساس آرمان های انقلاب اسلامی و مورد تاکید امامین این انقلاب بوده است. لذا از دولت مردمی و مجلس انقلابی انتظار جدی داریم تمام همت خود را صرف رفع دغدغه های معیشتی فرهنگیان و حفظ شان و منزلت و عزت نفس این عزیزان نموده و رفع تبعیض و مشکلات آنان را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

2- ضمن تشکر از دولت محترم و مجلس شورای اسلامی به خاطر تنظیم و تصویب قانون نظام رتبه بندی معلمان، تسریع در اجرای کامل این قانون در حد 80درصد هیئت علمی دانشگاهها مورد انتظار است و همچنین انتظار می‌رود نحوه اجرای این قانون به گونه‌ای باشد که همکاران محترم فرهنگی از بیشترین انتفاع برخوردار شوند.

3-  بازنشستگان و پیشکسوتان عزیز آینه تمام نمای جامعه فرهنگیان هستند . شادابی و نشاط آنان روحیه امید ، خلاقیت و مسئولیت پذیری را در شاغلین دوچندان می‌کند، لذا اجرای کامل قانون همسان‌سازی (نه متناسب سازی) در حد 90 درصد شاغلین را قاطعانه انتظار داریم.

4-  اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در همه ابعاد آن با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب ،  مراجع معظم تقلید و دلسوزان فرهنگی را خواستاریم.

5-  صندوق ذخیره فرهنگیان ، سرمایه اش از عرق جبین و کد یمین فرهنگیان عزیز حاصل شده و امانت این خانواده بزرگ به دست مسئولین آموزش و پرورش است. ما انتظار داریم ضمن برخورد قاطعانه با اختلاس گران این صندوق در سال های گذشته ، ترتیبی اتخاذ شود تا ضمن حفظ سرمایه‌های آن ، معلمان بتوانند در زمینه‌های مختلف از گشایش‌های این صندوق در زندگی روزمره شان بهره‌مند شوند.

6-  تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و توسعه پردیس ها و توجه به مطالبات دانشجویان آن و ممانعت از ورود نیروهای غیر متعهد ، ناکارآمد و غیرمتخصص به این دستگاه مورد تاکید است.

7- تجلیل از تلاش مضاعف همه فرهنگیان در شرایط سخت کرونایی و آموزش غیر حضوری می تواند انگیزه ها را افزایش داده و مورد تاکید است.

8- بیمه تکمیلی در بسیاری از موارد ناکارآمد است لذا بهبود شرایط بیمه تکمیلی و تسهیل شرایط استفاده از آن و پرداخت عاجل مطالبات همکاران را خواستاریم.

9-  در دوره ای که گذشت شاهد تضعیف امور تربیتی و افزایش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در داخل مدرسه بودیم . لذا تاکید می گردد به این شجره طیبه که یادگار شهیدان رجایی و باهنر است نگاه ویژه ای شده و از طریق تربیت نیروهای متخصص، افزایش اعتبارات خاص فرهنگی هنری و طراحی برنامه های به روز و پر محتوا ، به معنای واقعی آن را احیا کنید.

10-  نیروهای خرید خدمات آموزشی، با چشم امید به آینده به مدارس ورود کردند لذا  ساماندهی وضعیت این عزیزان  و توجه به مشکلاتشان مورد تاکید است .

11-  جامعه فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارند تا با بکارگیری نیروهای متخصص، کارآمد، تحول خواه وانقلابی نسبت به برنامه ریزی برای اجرای ساحت های 6گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، بخصوص ارتقاء منزلت و حقوق حقه معلمان اقدام نماید.

12-  از ریاست محترم جمهوری ، حضرت آیت الله رئیسی انتظار داریم، جمله طلایی خود  مبنی بر اینکه: "مسائل مالی و معیشتی معلمان یک بار برای همیشه باید حل شود" را با تدبیر و درایت و پیگیری جدی  به منصه ظهور رسانده و کام فرهنگیان صبور و زحمت کش را با یک حرکت انقلابی و جهادی شیرین سازند.

13- در پایان ما فرهنگیان دارالعباده از هرگونه ساختارشکنی به بهانه پیگیری مطالبات معلمان دلسوز و فرهیخته  در قالب تجمع‌های غیرقانونی، تعطیلی کلاس درس و مدرسه ،  تضییع حقوق دانش آموزان ، تشویش اذهان اولیای آنان و توهین به مسئولین نظام برائت جسته و مطالبات به حق خود را از طریق مراجع قانونی به صورت منطقی و مجدانه پیگیری خواهیم کرد و در این راستا از نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم انتظار داریم پیگیر و پاسخگوی این مطالبات  باشند. 

 

 

کد خبر 1173436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha