تهیه کمک جهیزیه با همت خیران و اعضای کانون بعثت تویسرکان

خدابخشیان با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان با حفظ کرامت انسانی انجام می گیرد ، گفت: بر این اساس اهدای جهیزیه به نو عروسان با در نظر گرفتن این موضوع و رعایت مسائل اخلاقی انجام می شود .

«فاطمه خدابخشیان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: قیمت کالاهای اولیه زندگی، شرایط را برای زوج‌های جوان سخت کرده به طوری که بسیاری از زوج‌های جوان چشم‌شان به دستان توانمند خیرینی است که با همت بلند خود قدمی برای سر و سامان گرفتن زندگی‌شان، در ساده‌ترین شکل ممکن بردارند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بعثت مسجد النبی (ص) شهرستان تویسرکان افزود: روزانه تعداد زیادی از خانواده‌ها به مراکز خیریه و نیکوکاری و مساجد محل خود مراجعه می‌کنند و از آن‌ها درخواست کمک در خصوص تأمین جهیزیه دختران خود را دارند، خانواده‌های آبرومندی که تاکنون روی پای خود ایستاده بودند، اما بالارفتن قیمت کالاها و چند برابر شدن قیمت لوازم خانگی، خواب را از چشمانشان برده است.

 

وی درآمد پایین سرپرست خانوار که بیشترشان کارگر و کشاورز هستند، کفاف خرید جهیزیه را نمی‌دهد، برخی‌ها هم به دلیل ناتوانی در فراهم کردن جهیزیه دختر، کارشان تا مرز طلاق قبل از شروع زندگی هم پیش می‌رود که به همت خیرین نیکوکار، هیات امناء و اعضای کانون بعثت  مسجد النبی تویسرکان کمک جهیزیه و برخی کالاهای اساسی زندگی‌شان تهیه می‌شود تا سرپناهی بسازند و زندگی کنند.

 

وی ادامه داد: کانون بعثت با کمک خیران همچنین در چندین مرحله بسته های حمایتی و چندین مورد سیسمونی برای خانواده های نیازمند تهیه کرده است.

 

خدابخشیان با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان با حفظ کرامت انسانی انجام می گیرد ، اظهار داشت: بر بر این اساس اهدای جهیزیه به نو عروسان با در نظر گرفتن این موضوع و رعایت مسائل اخلاقی انجام می شود و حتی در برخی موارد عروسان نیز از این موضوع اطلاع ندارند

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بعثت شهرستان تویسرکان بیان کرد  : تهیه جهیزیه از آن مقوله‌هایی است که در آن نیاز به فرهنگ سازی زیادی داریم. باید جوان ها را به این سمت و سو سوق بدهیم که با چند قلم کالای اساسی می‌توانند زندگی مشترک‌شان را شروع کنند و پس از آن در طول زندگی اقدام به تهیه لوازم دیگر برای خانه‌شان بکنند.

 

 وی ادامه داد: الان شرط تشکیل زندگی مشترک تامین خانه و جهیزیه کامل است ، امیدواریم این فرهنگ آغاز زندگی مشترک با ساده‌زیستی در جامعه ما هم ظهور و بروز پیدا کند و شاهد سهولت بیشتر در امر ازدواج جوان‌ها باشیم.   

 

 

 

 

 

کد خبر 1173452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha