ارسال ۴۱ اثر به جشنواره ملی پانتومیم/ خانه پانتومیم در زنجان افتتاح می شود

قجر از ارسال ۴۱ اثر به دبیرخانه جشنواره پانتومیم در زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ اثر به بخش داوری راه یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دبیر جشنواره ملی پانتومیم در زنجان درنشست خبری با اشاره به اینکه جشنواره  ملی پانتومیم به میزبانی زنجان از 20 اردیبهشت به صورت رسمی آغاز می شود، گفت: این جشنواره تا 22 اردیبهشت با هنرنمایی گروه های پانتومیم ادامه دارد و در روز اختتامیه از گروه های منتخب تجلیل می شود.

 

ساسان قجر با اشاره به اینکه 41 اثر به دبیرخانه این جشنواره در زنجان ارسال شد و 17 گروه خارجی نیز اعلام آمادکی کردند،گفت:  12 اثر توسط هیات داوران انتخاب شد و در جشنواره به رقابت پرداختند.

 

وی با اشاره به اینکه معیاره راهیابی آثار به مرحله داوری کیفیت و نزدیکتر بودن نمایش ها به مفاهیم هنر پانتومیم بود، گفت: هیات داوران سه اثر را با توجه به شاخص های مورد نظر انتخاب کردند و یک جایزه ویژه تماشاگر به یک اثر اختصاص می یابد. همچنین دو اثر از هنرمندان زنجانی در این جشنواره حضور دارند .

 

دبیر جشنواره ملی پانتومیم در زنجان با اشاره به اینکه هنر پانتومیم زبان بین المللی تئاتر و نمایش است، افزود: این هنر بدون کلام و تنها با حرکات بدن تمام مطالب را به مخاطب منتقل می کند.

 

قجر با یادآوری اینکه از طریق این هنر می توانیم تمام آداب و رسوم و فرهنگ را بدون کلام به بیننده انتقال دهیم، گفت:زنجان ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به پایتخت پانتومیم کشور را دارد از اینرو مجور تاسیس خانه پانتومیم در زنجان اخذ شده و همزمان با جشنواره ملی پانتومیم این خانه رسما افتتاح می شود.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به چاپ و انتشار فصلنامه فرهنگ زنجان به تعداد 57 شماره در استان گفت: فعالیت های این اداره کل با هدف گذاری حضور استان زنجان به صورت پررنگ در برنامه های ملی و عدالت فرهنگی آغاز شده است.

 

ابراهیم قاسمی به ارزیابی برنامه های به اجرا درآمده و شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای تقویت نقاط قوت انجام  می شود.

کد خبر 1173458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha