سامان دهی ۸۵۵ کودک کار و خیابان در فارس

فروتن گفت: بهزیستی فارس در سال گذشته موفق به سامان دهی ۸۵۵ کودک کار شد و در مرکز شبانه روزی در شیراز و چهار مرکز روزانه تحت عنوان «کانون حمایتی کودکان کار و خانواده» حمایت از کودکان کار و خیابان به انجام می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «معصومه فروتن»، امروز (دوشنبه 19 اردیبهشت) در نشست خبری «مدیران پاسخگو» که با در استانداری فارس برگزار شد، گفت: برای سامان دهی کودکان کار در فارس هر سه ماه یک بار کارگروه ساماندهی  کودکان کار برگزار می شود.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس ادامه داد: بهزیستی فارس در سال گذشته موفق به سامان دهی ۸۵۵ کودک کار شد و در مرکز شبانه روزی در شیراز و چهار مرکز روزانه تحت عنوان «کانون حمایتی کودکان کار و خانواده» حمایت از کودکان کار و خیابان به انجام می رسد.

وی اضافه کرد: تا زمانی که کودکان خیابانی داریم، خواب نداریم و برای سامان دهی این کودکان چهار مرکز روزانه که 2 مرکز در مرودشت، یک مرکز لارستان و دیگری در شیراز فعالیت می کنند.

فروتن اعلام کرد: بیش از ۸۰ درصد کودکان کار غیر ایرانی هستند که شامل افرادی هستند که کارت دارند و عده دیگری که کارت پایان تحصیلی دارند و عده دیگر غیر مجاز هستند که به سختی خدمات به آن ها ارائه می شود.

وی با اشاره به سامانه «فرزند خواندگی» گفت: یک هزار و 100 خانواده در فارس برای فرزند خواندگی اقدام کرده اند و در خصوص  همسر آزاری و فرزند آزاری، مرکزی وجود دارد که خانم ها می توانند با حکم دادگاه در آنجا اقامت داشته باشند و سال گذشته یک هزار و 797 پرونده کودک آزاری در استان داشتیم.

کد خبر 1173541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha