اردوی زیارتی سیاحتی قرآن تاریخی نگل ویژه بانوان قرآنی سنندج برگزار شد

مسئول هیئت مذهبی لوح‌المحفوظ شهرستان سنندج از برگزاری اردوی زیارتی سیاحتی قرآن تاریخی نگل ویژه بانوان قرآنی سنندج خبر داد.

لیلا ارشدی مسئول هیئت مذهبی لوح‌المحفوظ شهرستان سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: این هیئت مذهبی در راستای ایجاد شور و نشاط میان بانوان قرآنی اردوی اردوی زیارتی سیاحتی به روستای نگل را برگزار کرد.

 

وی افزود: در این اردوی زیارتی و سیاحتی یک روزه که به همت هیئت مذهبی لوح‌المحفوظ برگزار شد، تعداد چهل نفر از بانوان ضمن بازدید از قرآن نفیس نوگل، در این مسجد تاریخی به قرائت قرآن پرداختند.

 

ارشدی اعلام کرد: این هیئت مذهبی در طول ایام سال برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند که برگزاری فعالیت‌های قرآنی و اردوی سیاحتی زیارتی به اماکن زیارتی و دیدنی استان از جمله این فعالیت‌ها است.

 

گفتنی است، درباره روستای تاریخی نگل و این قرآن خطی ارزشمند این روستا داستان وحکایات جالبی آمده است و گفته شده حدود هزار سال پیش یک چوپان از آبادی‌های اطراف گوسفندانش را برای چرا به آبادی اطراف برد درحالیکه چوپان مشغول استراحت بود گلی بسیار زیبا توجه او را جلب می‌کند، چوپان قصد چیدن گل را می‌کند انهم به گونه ای که آسیبی به گل نرسد.

 

همین امر باعث پدیدارشدن چاله‌ای در خاک می‌شود، در این هنگام صندوقچه‌ای در زیر گودال پدیدار می‌شود که به کمک اهالی روستا صندوق را که حامل یکی از ارزشمندترین گنجینه‌های خطی و تاریخی کشور است از دل خاک بیرون می‌کشند، از این پس اهالی روستا این مکان را مقدس می‌شمارند ومسجدی درآن مکان احداث می‌کنند.

 

لازم به ذکر است این قرآن برپوستی مانند پوست آهو وبه زبان کوفی نگاشته شده است.

کد خبر 1173543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha