نگاهی به ابعاد سیاسی و اقتصادی سفر رئيس جمهور بشار اسد به ایران

سفر «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهور یایران دیدار کرد، سفر کاری پر مشغله از نظر سیاسی و اقتصادی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا، سفر «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به جمهوری اسلامی ایران که طی آن با حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور یایران دیدار کرد، سفر کاری پر مشغله از نظر سیاسی و اقتصادی بود.

سفر رئیس جمهور بشار اسد  که شامل دیدار با آيت الله خامنه‌ای و دیدار غیرعلنی دیگر با آيت الله خامنه‌ای و با حضور رئیس جمهوری ایران بود که حدود یک ساعت به طول انجامید و دو دیدار گسترده نيز با رئیس جمهور رئیسی درباره شرایط سیاسی و اقتصادی و تحولات بی سابقه منطقه صورت گرفت.

منابع همراه با تاکید بر برنامه ريزي ایران برای استقبال از رئیس جمهوری سوریه، بشار اسد  اعلام کردند دیدار‌ها و حضور مقامات ارشد ایران مرتبط با مسائل مشترک دو کشور و فضای گرم این دیدار‌ها نشان می‌دهد این دیدار حاصل روابط عمیق دو کشور و در عین حال بر پایه سالیان طولانی از ائتلاف عمیق و مشترک است.

رهبر انقلاب اسلامی ایران در دیدار با بشار اسد به تشریح وضعیت سوریه و لزوم آزادسازی مناطق باقی مانده سرزمین‌های اشغالی پرداختند و به بشار اسد گفتند: مهمترین دلیل پیروزی سوریه در جنگ، شخصیت و شجاعت شماست. ایشان همچنین به مسئله فلسطین، مقاومت و ائتلاف مستحکم دمشق و تهران پرداختند.

منابع همراه همچنین با اشاره به استقبال گرم و اولین دیدار ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با بشار  اسد، آن را تطابق مواضع در ابعاد سیاسی، اصولی و اقتصادی توصیف کردند چرا که دو نشست بین آن‌ها برگزار شد که به مسائل سیاسی و اقتصادی بين دو کشور اختصاص داشت.

این منابع تاکید کردند مواضع رئیس‌جمهور ایران از این جهت تعیین‌کننده بود که حمایت ایران از سوریه موضوعی قوی و بلامنازع است و روابط دو کشور برادر بر پایه‌های محکم سیاسی و اقتصادی بنا شده است که نمی‌توان آن را ناديده کرد.

کد خبر 1173546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha