۲۰ خانه هلال روستایی افتتاح می شود / خیرین ۳۰ میلیارد ریال به هلال احمر کمک کردند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: هم اکنون ۱۹۸ خانه هلال در مناطق روستایی استان با هدف آموزش خدمات امدادی و نجات به اهالی روستا فعال است و همزمان با هفته هلال احمر ۲۰ خانه هلال نیز افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عزت الله ضربی» امروز (19 اردیبهشت ماه) در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان گفت: ویژه برنامه های جمعیت هلال احمر به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس این جمعیت و هفته هلال احمر با شعار «خدمت بی منت» از 17 تا 24 اردیبهشت ماه در سطح خانه های هلال و پایگاه ثابت و سیار این جمعیت اجرا خواهد شد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 198 خانه هلال در مناطق روستایی استان با هدف آموزش خدمات امدادی و نجات به اهالی روستا فعال است و همزمان با هفته هلال احمر 20 خانه هلال نیز افتتاح خواهد شد.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: 12 پایگاه ثابت جاده ای امداد و نجات و یک پایگاه ثابت کوهستانی در سطح استان فعال است که 3 پایگاه نیز در مرحله اخذ مجوز هستند که بزودی عملیات عمرانی آن آغاز می شود تا تعداد پایگاه های ثابت به رقم 16 برسد.

 

ضربی ادامه داد: اجرای مانور درمان اضطراری در مناطق دورافتاده استان همزمان با این هفته عملیاتی خواهد شد و کادر درمان به ارائه خدمات ویزیت و دارو به صورت رایگان خواهند پرداخت و توزیع بسته های معیشتی در این مناطق و ارائه تخفیف در مراکز درمانی این نهاد از دیگر برنامه های هفته هلال احمر در استان خواهد بود.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: برپایی نمایشگاه توانمندی های هلال احمر در سطح استان به ویژه مرکز استان با هدف نشان دادن خدمات این نهاد مردمی از جمله برنامه ها به همین مناسبت است.

 

وی افزود: با وجود نداشتن بحران های خطرناک در سال گذشته مردم خیرخواه و نوع دوست استان بیش از 30 میلیارد ریال به جمعیت هلال احمر کمک کردند که این نشان از همدلی این خیرین دارد و از همه نیکوکاران استان دعوت می شود تا کمک های خود را واریز به شماره حساب 5284848492 و شماره کارت 6104337428447039 این نهاد را برای ارائه کمک به نیازمندان یاری کنند.

 

ضربی خاطر نشان کرد: سال گذشته هزینه درمان پزشکی بیش از 3 هزار و 728 بیمار نیازمند با پرداخت 50 میلیارد ریال از محل حمایت های مردمی انجام شد و در بحث حمایت از بیماران کرونایی نیز بسیاری از تجهیزات مورد نیاز این بیماران مانند 113 قلم تجهیزات پزشکی و دستگاه های اکسیژن ساز و کپسول های اکسیژن در قالب کمپین «نفس هدیه کنیم» به یک هزار و 931 نفر ارائه شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 50 هزار داوطلب به صورت غیر رسمی ثبت شده است، اظهار داشت: 27 هزار نفر در دوره های آموزش امداد و نجات به صورت عمومی، اولیه و تخصصی در سال گذشته حضور داشتند و 21 دوره تخصصی امداد و نجات نیز با رویکرد تیم آواربردار، تیم جلوگیری از سیلاب، تیم پیش بیمارستانی با حضور نجات گران و امدادگران برگزار شد.

کد خبر 1173547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha