منطقه توس فرصت ایجاد بزرگترین شهرک سینمایی تاریخی را دارد

طهوریان عسکری گفت: امروز گنجی در اختیار نظام مدیریت شهری است که ریگ‌های آن منطقه از طلاست، منطقه توس فرصت ایجاد بزرگترین شهرک سینمایی تاریخی و تم‌پارک موضوعی داستان‌های شاهنامه را دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مجید طهوریان عسکری» در سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اظهارداشت: تا چند روز دیگر، ۲۵ اردیبهشت مشهد و منطقه توس میزبان گرامیداشت حکیم شیرین سخن استاد ابوالقاسم فردوسی خواهد بود اما نقش شاهنامه در نگاه مبنایی جریان انقلاب کجاست و چه نواهایی از این کتاب بی نظیر بهره برده‌ایم.

 

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد افزود: شاید تا سال ۱۳۵۷ توجهات جدی به این حکیم چیره دست نشده بود اما در کنار فرصت زیارت تابستانه مقام معظم رهبری به مشهد و پابوسی ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) فرصتی دست یافت تا رهبری از آرامگاه فردوسی بازدید نموده و دست نوشته‌ای به یادگار برای آینده بجا گذارند، بر همه ما مبرهن است که نگارش متون ایشان از ظرفیت، دقت و معنای مفهومی در تقدم و تاخر کلمات، زبانزد عام و خاص است.

 

طهوریان عسگری تصریح کرد:آنجا که ابتدا به جانب فرهنگی این منطقه و آرامگاه برای اولین پیام اشاره می‌کنند دومین نکته‌ را به جانب تاریخی بودن این خاک و سرزمین، نگاه‌های آیندگان را متوجه ارزش بی نظیر آن می‌کنند.

 

وی ادامه داد:پس از آن به آبادانی این خطه اشاره، توجهی به زیباسازی منطقه می‌دهند و می‌خواهند این میراث گران بها حفظ شود، کار گفتمان انقلاب به اینجا ختم نمی‌شود و در دیدار با جمعی از نویسندگان ادبیات حماسی، از لقب حکیم برای استاد ابوالقاسم فردوسی توسط رهبری رونمایی می‌شود.

 

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس اظهارکرد:در این سال‌های پشت سر و پس از واگذاری منطقه منفصل توس به نظام مدیریت شهری، تحولات بسیاری در آن منطقه با کمک دستگاه‌های مختلف دولتی افتاده است.البته نقش وزارت میراث نقش مهمی است و صد البته وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در این راه پر پیچ و خم اثر گذارند.

 

طهوریان عسکری ادامه داد: ناحیه منفصل توس سال‌ها بود منتظر تعیین تکلیف رسمی برای الحاق به شهر بود و تلاش همکارانم در دوره‌های گذشته شورا را جا دارد سپاس بگویم و عرض کنم به همت شورای ششم و مجموعه استانداری خراسان رضوی د اداره کل راه و شهرسازی استان، اواخر آذر ۱۴۰۰ طرح راهبردی توس رسما ابلاغ شد و امروز منطقه‌ای که از جوانب فرهنگی و تاریخی بی نظیری است به شهر مشهد رسما اضافه شده است.

 

وی خاطر نشان کرد:امروز گنجی در اختیار نظام مدیریت شهری است که ریگ‌های آن منطقه از طلاست، منطقه توس فرصت ایجاد بزرگترین شهرک سینمایی تاریخی و تم‌پارک موضوعی داستان‌های شاهنامه را دارد، ظرفیت کشت گیاهان دارویی و زعفران در آن منطقه فرصت بی‌نظیر ایجاد بزرگترین کارخانه و پالایشگاه گیاهان دارویی را به منطقه توس می‌دهد، با نگاه تاریخی و سبقه هنری و فرهنگی، بهترین منطقه برای ایجاد شهرک تولیدی صنایع خلاق، صنایع دستی و سوغات زائر است.

کد خبر 1173570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha