دومین جشنواره روستایی تئاتر بچه های مسجد برگزار می شود

موتورچی با بیان اینکه در نخستین رویداد تئاتر بچه های مسجد ۲۴۸۰ اجرا داشتیم، گفت: سال قبل در پیاده روی اربعین ۱۶۰ هنرمند نقال، تعزیه خوان و پرده خوان به عراق اعزام کردیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سید مصطفی موتورچی امروز دوشنبه 19 اردیبهشت در نشست خبری نخستین سلسله رویداد تئاتر بچه های مسجد که در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد، گفت: ما در برنامه ریزی های خود در دفتر تئاتر بچه های مسجد برنامه ها را در شش ماهه اول و دوم تقسیم بندی کردیم. اولین سری برنامه های ما اختتامیه سلسله رویداد تئاتر بچه های مسجد یک است که در سال 1400 شروع شد. در سلسله رویداد یک تئاتر بچه های مسجد دو هزار و 480 اجرا داشتیم. در هر استان هشت گروه شرکت داشتند. از اردیبهشت تا اواسط خرداد اختتامیه سلسله رویداد یک تئاتر بچه های مسجد را داریم.

 

رییس دفتر تئاتر بچه های مسجد اظهار داشت: برنامه بعدی ما سلسله رویداد آموزش مربیان مساجد است که از اردیبهشت تا اواخر مرداد در هشت مرحله برگزار می شود. کارگاه های آموزشی نویسندگی را خواهیم داشت. جشنواره های گلدسته های یک و دو را نیز امسال برگزار می کنیم، پس از آن فراخوان جشنواره گلدسته های سه را منتشر می کنیم؛ سپس همایش پیاده روی اربعین برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سال قبل در مراسم پیاده روی اربعین 160 هنرمند نقال، تعزیه خوان و پرده خوان به عراق اعزام کردیم، افزود: این هنرمندان سه روز در نجف، سه روز در کربلا و سه روز در راه اجرا داشتند. امسال نیز ما اعزام هنرمندان به عراق را در ایام پیاده روی اربعین خواهیم داشت. برنامه دیگر ما سلسله رویداد آموزشی دو ویژه کارگردانان و طراحان است که در هشت منطقه به مدت چهار ماه برگزار می شود.

 

رییس دفتر تئاتر بچه های مسجد خاطرنشان کرد: سلسله رویداد آموزشی تئاتر بچه های مسجد را داریم که این رویداد در هشت منطقه کشور برگزار می شود و در هر منطقه یک استان میزبان چند استان پیرامون خود می شود. سلسله رویداد آموزشی تئاتر بچه های مسجد را در 1400 برگزار کردیم که 300 گروه ثبت نام کردند و با 300 مربی کار را شروع کردیم. الان تقریبا به 400 مربی و 400 گروه رسیدیم که تقسیم بندی هایی برای اجرای آنها در نظر گرفتیم. از 20 تا 22 اردیبهشت 67 گروه و 67 مربی در قم اجرا دارند. در 3 تا 5 خرداد میزبان مازندران است و از 31 خرداد تا 3 تیر اجراها در قزوین است و در تناوب های زمانی مشخص میزبان های بعدی اصفهان، آذربایجان غربی، تهران و خراسان رضوی است. 28 مرداد کارگاه ها به اتمام می رسد.

 

موتورچی با بیان اینکه دومین جشنواره تئاتر روستایی بچه های مسجد امسال آذر ماه برگزار می شود، گفت: در مورد نمایشنامه ها که با نویسندگان وارد مذاکره می شویم، می گوییم که کاراکترها باید نهایت 21 سال داشته باشند؛ بدین ترتیب تاکید می کنیم که کودکان و نوجوانان در تئاتر شرکت داشته باشند. مربیان خانم و آقا تقریبا تعدادشان برابر هستند و تفکیک جنسیتی در آموزش صورت نگرفته است.

 

 

کد خبر 1173571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha