تلاش‌های جهادی معلمان در ایام کرونا کاستی‌های حوزه آموزش را کاهش داد/نقش و جایگاه آموزش و پرورش در رشد علمی کشور

حسینی پوربه ضعف زیرساخت های آموزش مجازی در ایام کرونا اشاره کرد وگفت: مجاهدت و تلاش‌های خودجوش معلمان و مدیران مدارس کاستی های حوزه آموزش در ایام کرونا را پوشش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز(۱۹اردیبهشت) در آئین تجلیل از معلمان منتخب استان مازندران در متل بانک ملی شهرستان بابلسر ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دانشآموز و فرهنگی استان، اظهار کرد:روز معلم یکی از بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است. 

 

استاندار مازندران با بیان اینکه روز معلم به بهانه شهادت استاد«مرتضی مطهری» نامگذاری شده، افزود: شهید مطهری یکی از بزرگترین استوانه های فکری انقلاب بوده که در زمان حیات خویش آثار ارزشمندی را برای ما به یادگار گذاشته است.

 

وی با بیان اینکه امروز با گذشت ۴۳سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز آثار ایشان به روز حرف دارد، گفت: این شخصیت عظیم فکری و اندیشه به دست کوردلان ترور شد و ترور فیزی شهید مطهری پایان حیات فکری ایشان نخواهد بود.

 

حسینی پور به خلاء فکری استاد شهید «مرتضی مطهری» در دانشگاه ها و مدارس این مرز و بوم اشاره کرد و افزود: فکر و اندیشه استاد مطهری نسخه ای برای برون رفت از بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و ... می باشد.

 

وی با بیان اینکه شغل معلمی هیچ گاه تاریخ مصرف ندارد و معلمان هم تولید و هم توزیع علم می کنند و هم به آن عامل هستند،‌ادامه داد: دولت و ملت باید در خدمت آموزش و پرورش و معلمان باشند.

 

حسینی پور با اشاره به مجاهدت معلمان در دوران کرونا که یکی از سخت ترین دوران عصر حاضر بود، افزود: این بیماری منحوس فضا آموزشی را با چالش هایی مواجه کرده بود و معلمان با مجاهدت در طول دوران همه گیری کرونا اجازه ندادند فرزندان این مرز و بوم از تحصیل بازبمانند.

 

وی اضافه کرد: مجاهدت معلمان در دوران کرونا را می توان هم تراز مجاهدت جامعه پزشکی و کادر درمان دید. معلمان با همت و کوشش آرامش را در منازل شهروندان برقرار کردند.

 

حسینی پور به ضعف زیرساخت های آموزش مجازی در ایام کرونا اشاره و بیان کرد: مجاهدت معلمان در ایام کرونا برای بالا بردن سطح دانش و بینش دانش آموزان در نزد خداوند متعال و ملت ایران جایگاه ویژه ای خواهد داشت.

 

وی به تاریخ تشیع و نقش مازندران در استمرار حکومت علویان اشاره کرد و گفت: امروز به نظر می رسد علیرغم همه توفیقات که در تاریخ داریم نیازمند جهش توسعه در ابعاد مختلف در استان هستیم جهش توسعه میسر نخواهد شد جزء با ایفای نقش آموزش و پرورش در حوزه های مختلف!

 

حسینی پور به جایگاه معلم در منویات امامین انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جایگاه معلمان به استناد آموزه های دینی، جایگاه انبیاء است؛ وقتی گفته می شود شغل معلمی شغل انبیاء است یعنی مردم ما برای این قشر اهمیت ویژه ای قائل هستند.

 

وی با بیان اینکه اگر امروز انقلاب اسلامی در حوزه های علم و تولید تکنولوژی و سایر حوزه ها حرفی برای گفتن دارد خروجی عملکرد آموزش و پرورش است، گفت: شهید احمدی روشن فرزند بعد از انقلاب است.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه امپراطوری رسانه های معاند اجازه نمی دهد دستاوردهای حوزه آموزش و پرورش ایران اسلامی به درستی بازگو شود، افزود: جهاد تبیین نسخه برون رفت از این توطئه های استکبار است.

 

وی با بیان اینکه هرچه تعلیم و تربیت در جامعه ارتقا پیدا کند آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند، گفت: در حال حاضر به دلیل توسعه همه جانبه تکنولوژی بدون پیوست فرهنگی کشورهای منطقه از جمله ایران اسلامی با چالش هایی مواجه ایم.

 

حسینی پور با بیان اینکه بیش از ۶۰۰شبکه فارسی زبان درحال زدن جمهوری اسلامی ایران هستند، ادامه داد: 

 

کد خبر 1173586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha