جوان صومعه‌سرایی برترین اکران کننده جشنواره مردمی فیلم عمار در کشور

« سیدمحمدجواد جعفری» از برترین اکران کننده‌های جشنواره مردمی فیلم عمار در کشور است که اصلاح ذائقه‌های جامعه را گام بلند جشنواره مردمی فیلم عمار می‌داند.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: جشنواره مردمی فیلم عمار یک جشنواره فیلم و مستند است که دی ماه هر سال در ایران برگزار می‌شود، آحاد مردم در هر جایی از کشور از جمله روستاها، شهرها، مراکز استان‌ها که امکان دسترسی و حضور در سینما‌ها را ندارند و یا شاید حضور را به مصلحت نمی‌دانند، می‌توانند با اعتماد به عمار از برنامه‌های فرهنگی محروم نمانند.

مدرسه، مسجد، دانشگاه، حسینیه، پارک، منزل شهید، گلزار شهدا و... از مکان هایی است که قابلیت اکران فیلم دارد و اگر اکران کننده قوی در هر شهر وجود داشته باشد قطعا مخاطبان زیادی پای تماشای فیلم‌های عمار می‌نشینند.

 

«سیدمحمدجواد جعفری» یکی از برترین اکران‌کننده های جشنواره عمار در کشور است، فردی که از نوجوانی فیلم‌های سینمایی را به نقاط مختلف که سینما نداشتند از جمله منطقه خودش صومعه‌سرا برد و اکنون هزاران نفر را به تماشای فیلم‌های روز سینما می‌نشاند.

 

در این راستا به گفت‌وگو با وی پرداخته‌ایم تا با پشتکار وی در این زمینه بیشتر آشنا شویم.

 

*از نحوه آشنایی خود با عمار بفرمایید

آشنایی بنده با عمار از سال 92 از طریق تیزرهای تلویزیونی که از صدا و سیما پخش می‌شد صورت گرفت و این دریچه‌ای برای همکاری با جشنواره مردمی فیلم عمار بود، زمان‌های ابتدایی بحث اکران‌های مردمی را از مساجد، مدارس، پارک، اتوبوس‌های راهیان نور و هر جایی که امکان این بود یک بیننده  ومخاطب از شهر و روستا داشته باشیم با شعار «فیلم‌ها به دیدن شما می‌آیند» شروع کردیم.

 

 

*در نقاطی که فیلم‌ها را به نمایش در می‌آورید مردم بیشتر از چه جنس فیلم‌هایی استقبال می‌کنند؟

ما رسیدیم به این موضوع که برای هر مخاطب و رده سنی فیلم‌های مخصوص خودشان را در قالب‌های مختلف مستند، نماهنگ، پویانمایی، داستانی و .. اکران کنیم در شهرها و روستاهایی که شاید نیاز این کار سالیان سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ اما انجام نشد.

متاسفانه سینمای ایران رو به قهرمان پروری و خلق داستان‌هایی که متکی به یک قهرمان هستند، نیاورده، قهرمان‌هایی که می‌توانند در فرهنگ‌ عمومی جامعه تاثیر بگذارند، به عنوان مثال منصور یک نمونه خوب و کامل از مدیری بود که توانست آن زمان را مدیریت کند و متاسفانه سینمای ایران به سمت پوچی‌گری و صرف اینکه خنده‌ای باشد، پیش می‌رود و این در صورتی است که فیلم‌های طنز انقلاب هم می‌شود تولید کرد، ما این ذائقه را تغییر دادیم و قهرمان‌ها و فیلم‌هایی که حرف برای گفتن دارد و بر روی فرهنگ عمومی جامعه تاثیر گذارند را برای مخاطبان به نمایش در آوردیم، فیلم منطقه پرواز ممنوع برای مخاطب نوجوان ساخته شده، برای قشری که کمترین سهم را در فیلم‌ها همین گروه سنی دارند، وقتی جشنواره فیلم عمار فیلم نوجوان به نام منطقه پرواز ممنوع که سرشار از امید و اعتماد به نفس است را تولید می‌کند، اگر امثال این برنامه را داشته باشیم قطعا روی فرهنگ عمومی تاثیر می‌گذارد.

 

*مهمترین زیرساختی که سازمان سینمایی باید در سال جاری فراهم کند چیست؟

یک آفت بزرگ در زیرمجموعه دستگاه‌های فرهنگی بحث موازی کاری است، مجموعه سینمایی و هنری برای شهرهای فاقد سینما کاری کنند تا همه مردم از این ظرفیت‌های فرهنگی استفاده کنند که تقویت شبکه مردمی در این راستا مهمترین موضوع است.

 

 

*به نظر شما چهره هنری سالی که گذشت چه کسی بود؟

مردم، مردمی که مخاطب‌های فیلم‌ها بودند و در شبکه اکران مردمی عمار هستند.

 

*سخن آخر

 امیدواریم که دغدغه کار فرهنگی اصیل تراز انقلاب اسلامی در همه مسئولان و مردم شکل بگیرد و جشنواره فیلم عمار به‌حق از زمانی که شروع‌شده دستاوردهای خوبی داشته است و انشاالله این مسیر ادامه داشته باشد و همچنان با تولید آثاری فاخر خدمات خوبی به انقلاب اسلامی ارائه کند.

 

جعفری در پایان خانواده‌ها و فعالان فرهنگی و دغدغه‌مندان این عرصه را به روشنگری و ترویج خوراک روحی و معنوی مثبت فراخواند و خطر نفوذ و تغییر ذائقه دیداری کودکان و نوجوانان و جای‌گذاری آثار مفید و آموزنده و شادی و سرگرمی حلال در سبد فرهنگی خانواده‌ها و اقشار را یادآور شد.

 

 

 

 

کد خبر 1173624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha