لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی مازندران

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برای تحقق طرح توسعه مازندران باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفته شود، گفت: باید برای معضل پسماند استان و تولید انرژی از این طلای کثیف برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۹اردیبهشت) در نشست با «فرج اله فتح اله پور» رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران  با بیان اینکه تحقق شعار سال باید بیش از گذشته مورد توجه باشد، اظهار کرد: سپاه طرح توسعه با برش های شهرستانی برای استان تهیه کرده که باید از این ظرفیت استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه برای تحقق طرح توسعه استان باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفته شود، افزود: برای توسعه استان باید از توان و ظرفیت مازندانی های مقیم تهران که در مناصب مهم و حساس ماموریت دارند نیز استفاده شود.

 

وی به کشاورزی و گردشگری استان اشاره کرد و با تاکید بر استفاده از ظرفیت این بخش ها برای توسعه استان، گفت: صنعت مازندران هم در نیمه راه وجود دارد که باید با ایجاد صنایع تبدیلی این بخش را رونق داد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه پروژه ها و طرح های توسعه ای استان باید با پیوست محیط زیستی همراه باشد، اضافه کرد: تالاب میانکاله آتش سوزی می شود و مرکز اطفای حریق در این شبه جزیره جود ندارد.

 

وی به تلف شدن پلنگ در قائم شهر اشاره کرد و گفت: تاسف بار که مواهب الهی در اختیار مان است اما برای حفظ این مواهب الهی طرح و برنامه وجود ندارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به معضل پسماند مازندران اشاره و بیان کرد: انتقال پسماند استان به سایر شهرها و استان ها زیبنده نیست این پسماند طلای کثیف است و باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه طرح تولید گازوئیل از زباله در استان درحال پیاده سازی است، اظهار امیدواری کرد: زباله به تولید برق منجر شود.

 

 

کد خبر 1173668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha