۶ میلیون ۶۰۰ هزار تومان سرانه هر شهروند اصفهانی در سال ۱۴۰۱

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: سرانه هر شهروند بر اساس بودجه سال ۱۳۹۹ دو میلیون و ۹۸۶ هزار تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ این سرانه به شش میلیون و ۶۳۱ هزار رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان «سعید ابراهیمی» در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این حوزه اظهار داشت: ۱۵۱ عنوان برنامه آموزش مدیریتی تخصصی و توسعه فردی و عمومی برای کارکنان برگزار شده است. 

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه معاونت برنامه‌ریزی به لحاظ سنی جوان‌ترین معاونت شهرداری محسوب می‌شود، افزود: به لحاظ فراوانی اشتغال بانوان در این معاونت پیشتاز است.


ابراهیمی از راه‌اندازی میز نوآوری در این معاونت خبر داد و اظهار کرد: میز نوآوری از مدیران اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل خواهد شد و بودجه متمرکز نیز برای آن دیده شده است.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان به چارت سازمانی اشاره کرد و گفت: طبق چارت سازمانی و تعداد پست‌های سازمانی تعریف شده شهرداری بالغ بر دو هزار نفر نیروی مازاد دارد، اما بر روی این چارت بحث داریم، زیرا با توجه به نیاز فعلی این چارت باید بازنگری شود.


وی ادامه داد: چشم‌انداز مجموعه مدیریت شهری افزایش نیرو نیست و با توجه به اینکه سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ نیرو بازنشسته شدند، مشکل مازاد بودن نیروها کاهش می‌یابد.
ابراهیمی با اشاره به بودجه امسال شهرداری اصفهان، تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان با سازمان‌ها ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد درآمد بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ ساختمانی و غیر ساختمانی است، ۱۱ درصد نیز به واگذاری دارایی‌ها و ۱۹ درصد به بخش تسهیلات و اوراق مشارکت مربوط می‌شود.


وی اظهار کرد: در بودجه امسال بالغ بر دو هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات و اوراق مشارکت در حوزه مترو و اتوبوسرانی دیده شده است و در بخش مصارف در بودجه که همان بودجه جاری محسوب می‌شود سه هزار و ۱۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است.


ابراهیمی ادامه داد: در مجموع ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری به عنوان بیشترین مصرف به حوزه حمل و ترافیک اختصاص داده شده است.


وی تاکید کرد: بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری اصفهان و سازمان‌ها در مجموع شش هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان رسیده است، بنابراین سرانه هر شهروند بر اساس بودجه سال ۱۳۹۹ دو میلیون و ۹۸۶ هزار و ۸۰۴ تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ این سرانه به شش میلیون و ۶۳۱ هزار و ۵۹۱ رسیده است.

 

وی اظهار کرد: با سرانه هر شهروند می‌توان روزانه ۲۶۵ هزار مسافر با اتوبوس و ۶۰ هزار نفر را با مترو جابه‌جا کرد، همچنین می‌توان ۴۰ میلیون مترمربع انواع فضای سبز را نگهداری و ۳۶ میلیون متر مکعب آب برای فضای سبز تأمین کنیم، همچنین با این بودجه می‌توان در سال بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و ۱۰ هزار عملیات امداد و نجات انجام داد.

 

وی با بیان به اینکه فعال کردن میز خدمت غیرحضوری مهمترین فعالیت در حوزه تحول است، تصریح کرد: در این راستا قرار است درگاه واحد شهروندی را برای ارائه خدمت فعال کنیم که مهم‌ترین اقدام در این حوزه صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: در میز خدمت غیرحضوری ۲۷ خدمت در حوزه شهرسازی و ۱۷ خدمت در حوزه خدمات شهری ارائه می‌شود که البته در مجموع ۱۴۰ خدمت روی سامانه فعال است.

کد خبر 1173691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha