تولید ۴ هزار و ۶۵۵ تن چای خشک کیفی از باغات چای گیلان و مازندران

جهانساز میزان چای خشکی که تاکنون در گیلان و مازندران تولید شده است را چهار هزار و ۶۵۵ تن اعلام کرد و گفت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۲۰ هزار و ۶۹۰ تن برگ سبز چای از باغات گیلان و مازندران خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حبیب جهانساز» شامگاه دوشنبه(۱۹ اردیبهشت) در گفت‌و‌گوی خبری اظهارداشت: مرحله نخست بهای برگ سبز چایکاران شمالی گیلان و مازندران یعنی حدود ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات از طریق بانک کشاورزی امروز به حسابشان واریز شد.

 

رئیس سازمان چای کشور در پاسخ به این پرسش که چایکاران گیلانی تاکنون چه میزبان برگ سبز چای برداشت کرده‌اند و چه میزان بهای برگ سبز به حسابشان واریز شده است تصریح کرد: از آغاز فصل بهره‌برداری برگ سبز چای یعنی از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۲۰ هزار و ۶۹۰ تن برگ سبز چای از باغات گیلان و مازندران خریداری شده است.

 

جهانی ارزش ریالی این مقدار برگ سبز چای خریداری شده را ۱۸۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: چین بهاره عمدتا برگ سبز درجه یک هستند بنابراین امسال هم بالای ۹۹ درصد برگ سبز خریداری شده از چایکاران شمالی برگ سبز درجه بوده است.

 

وی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی برگ سبز درجه یک ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و برگ سبز درجه ۲، هفت هزار و ۱۰۰ تومان است تصریح کرد: البته بسته به نوع و کیفیت برگ سبز چای و با توافق کارخانجات و چایکاران بعضا مبالغ بیشتری از نرخ خرید تضمینی هم به آنان پرداخت می‌شود.

 

رئیس سازمان چای کشور تعداد کارخانجاتی که امسال برگ سبز چای را در گیلان و مازندران خریداری می‌کنند را برشمرد و اظهار داشت: تا روز گذشته ۱۶۵ کارخانه چایسازی در حال فعالیت بوده و اقدام به خرید برگ سبز چایکاران کرده است.

 

جهانی میزان تولید چای خشک را چهار هزار و ۶۵۵ تن اعلام کرد و یادآور شد: کیفیت چای خشک تولید شده در گیلان و مازندران بسیار خوب بوده و کارخانجات چایسازی هم در کنار چایکاران همت خوبی در تولید چای کیفی داشتند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد کارخانجاتی که اقدام به خرید برگ سبز چای می‌کنند افزایش می‌یابد یا خیر خاطرنشان کرد: تعداد کارخانجات ما ۱۷۰ واحد است اما از آنجا که امسال فرآیند خرید را به واسطه سرمای هوا با تاخیر شروع کردیم بسته به شرایط منطقه کارخانجات چایسازی شروع به فعالیت می‌کنند بنابراین این آمار افزایش پیدا می‌کند. 


 

کد خبر 1173751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha