فرهنگ سازی در راستای ارتقاء سلامت و تاکید برای اصلاح روش زندگی از اهداف مهم حوزه سلامت است

قادری ،گفت: فرهنگ سازی در راستای ارتقاء سلامت و تاکید برای اصلاح روش زندگی از اهداف مهم حوزه سلامت است که جلب مشارکت مردم، مسئولان و همکاری سازمان های مردم نهاد می تواند در افزایش سطح سلامت و ارتقاء فرهنگ عمومی سلامت نقش ویژه و مهمی داشته باشد .

امید قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به آغاز هفته سلامت با شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما » ،گفت: سلامتی موضوع بسیار مهمی است و یکی از دغدغه‌های هر فرد و هر جامعه‌ای محسوب می‌شود. به همین دلیل بزرگداشت روز جهانی بهداشت از اهمیت بسزایی برخوردار است. در ایران  هفته ای تحت عنوان هفته ی سلامت وجود دارد ومعمولا برنامه های متنوعی در این هفته برگزار می شود.

 

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: امسال از ۱۷الی ۲۳ اردیبهشت بنام«هفته سلامت » مزین شده است تا براهمیت سلامت و نقش ارزنده این امر درپیشگیری و به تبع آن کاهش هزینه های درمانی واقتصادسلامت و نقش ارزنده آن درزندگی فردی و اجتماعی صحه گذاشته جایگاه رفیع سلامت در تحقق توسعه مداوم و پایدار، اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ تبیین شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: امسال سازمان بیمه سلامت ایران نیز در نظر دارد با هدف گام برداشتن در پوشش همگانی بیمه سلامت ۵ میلیون ۴۰۰هزارنفر از کسانی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند را بصورت رایگان تحت پوشش قراردهد.

 

 

قادری با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های عدالت در سلامت، پوشش همگانی سلامت است تصریح کرد:باید به این نکته توجه داشت که این شاخص تنها در مورد درمان های پزشکی افراد نیست، بلکه شامل خدمات پیشگیری از بیماری ها برای کل جامعه، نیز  است.

 

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: برای تحقق هدف جهانی سالم‌تر، ما نیازمند دسترسی افراد و گروه های مختلف اجتماعی به خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت هستیم؛ این موضوع سبب می شود تا سلامت افراد و خانواده شان حفظ شود.

 

 

 

 

کد خبر 1173804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha