ظرفیت مساجد در محلات حاشیه نشین و محروم نباید نادیده گرفته شود

حجت الاسلام احمدی،گفت: ظرفیت مساجد در محلات حاشیه نشین و محروم نباید نادیده گرفته شود زیرا مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف مانند فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و رزمایش کمک مومنانه بر جایگاه مساجد تاکید ویژه دارند.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به توجه به ظرفیت مساجد در استان گفت: مساجد تنها عبادتگاه و مکانی برای اقامه نماز جماعت یا برگزاری مراسم روضه و سخنرانی نیست بلکه علاوه بر این ها می تواند کارکردهای بسیار اثرگذار فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، کما این که بسیاری از مساجد دارای کانون های فرهنگی و هنری، پایگاه بسیج و نیز کتابخانه یا سالن مطالعه هستند.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: علیرغم زمینه ها و بسترهایی که در مساجد وجود دارد، به نظر می رسد که ما هنوز به خوبی از این امکانات و ظرفیت ها به شکل مطلوب استفاده نکرده ایم و این درحالی است که استفاده از این ظرفیت ها می تواند موجب شکل گیری بسیاری از تحولات و اتفاقات خوب و مبارک باشد زیرا  مساجد ظرفیت بالایی برای گسترش فرهنگ و ترویج احکام دین مبین اسلام در تمامی دارند .

 

 

وی خاطر نشان کرد:باید از این ظرفیت مساجد به عنوان مدرسه انسان سازی و بهترین پایگاه اجتماعی و مذهبی هر منطقه برای جذب و تربیت جوانان و نوجوانان مؤمن و انقلابی استفاده کرد.

 

حجت الاسلام احمدی، تصریح کرد:انجام اقدامات فرهنگی در محلات نیازمند پیگیری است و در این راه کانون‌های فرهنگی تبلیغی و مشاوره‌ای تبلیغات اسلامی به کمک گروه‌های جهادی، مساجد و دفاتر تسهیلگری آمده است و با توجه به حوزه گسترده مسجد، شورای عالی مساجد در استان کرمانشاه تأسیس و سند راهبردی مساجد استان با توجه به ویژگی‌های استان کرمانشاه تدوین شده است.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت:در عصر انقلاب اسلامی مسجد نقش بسیار معتبری در ایجاد آگاهی و زمینه سازی فعالیت های اجتماعی و تحول در فکر و فرهنگ جامعه داشته است.

 

 

کد خبر 1173822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha