جریان استکبار با تهاجم فرهنگی به دنبال معنویت زدایی از جامعه بشری است

حجت الاسلام مروی کودکی و نوجوانی را مهم‌ترین فصول زندگی انسان برای تربیت خواند و گفت:جریان استکبار و صهیونیسم با تهاجم فرهنگی به‌ویژه از طریق فضای مجازی و تبلیغات و سرمایه‌گذاری‌های کلان به دنبال معنویت زدایی از جامعه بشری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌ الاسلام‌ «احمد مروی» در دیدار مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان و نوجوانان را از مهم‌ترین اقشار جامعه و کار کانون پرورش فکری را جزء با اهمیت‌ترین فعالیت‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: دوران كودكي و نوجواني بی‌تردید از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین سال‌هاي حيات آدمی است، زيرا در این دوران به‌تدریج پايه‌هاي شخصيت و تفكر انسان شكل می گيرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی کودکی و نوجوانی را مهم‌ترین فصول زندگی انسان برای تربیت خواند و تصریح کرد: به هر میزان امروز برای تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان بكوشيم، سرمایه‌گذاری است که نتیجه آن در آینده کشور نمایان خواهد شد.

 

وی با اشاره به نقش مهم كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در رشد و شكوفايي نسل آینده کشور، عنوان کرد: از نگاه معنوی و دینی تربیت انسان جزو ارزشمندترین و مقدس‌ترین اعمال است؛ اگر پرورش و تربیت دینی کودکان و نوجوانان به‌درستی انجام شود، باوجود همه طوفان‌های فکری و اعتقادی مي‎توان آینده‌ای روشن را برای نسل آتی کشور متصور بود، زیرا تربیت درست باعث مي‌شود تا فرد بتواند خود را در برابر انحرافات حفظ کند.

 

حجت الاسلام مروی اضافه کرد: استکبار و صهیونیسم با تهاجم فرهنگی به‌ویژه از طریق فضای مجازی و تبلیغات و سرمایه‌گذاری‌های کلان به دنبال معنویت زدایی از جامعه بشری است و تلاش دارد با ترویج مادی‏گرایی و ترغیب انسان‌ها به معنویت‎هاي کاذب یا معنویت بی‌روح، دین زدایی و دوري از معنویت دینی را در جهان حاکم کند.

 

تولیت آستان قدس رضوی به اهمیت فعالیت در حوزه تربیت دینی نسل نوجوان اشاره و اظهار کرد: کسانی که در جهت تربیت اسلامی نسل آینده کشور برگرفته از قرآن و سیره نبوي و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) می‎کوشند و تلاش دارند معناي باطنی آیات الهی و اعمال و افعال رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را در جامعه ترویج کننده، کار بسیار ارزشمند و مقدسی را انجام می‌دهند.

 

وی ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از ابزارها و فناوری‌های روز در تربیت کودکان و نوجوانان، به اهمیت ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به ارزیابی میزان اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی تأکید دارند و به‌طورکلی وجود نظام ارزیابی اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی از ملزومات مهم برای تمام دستگاه‌های فرهنگی است.

 

حجت‌الاسلام‌ مروی با اشاره به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه کودک و نوجوان، عنوان کرد: کار کودک و نوجوان در آستان قدس امری جنبی و حاشیه‌ای نیست، بلکه کار اصلی و یکی از وظایف مهم بخش‌های فرهنگی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اختصاص رواقی ویژه کودکان در حرم مطهر امام رضا(ع)، به فعالیت‌های مؤسسه جوانان آستان قدس اشاره و عنوان کرد: باید همکاری نزدیکی میان مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شکل بگیرد، ارتباطی تنگاتنگ و همیاری فعال که دو طرف بتوانند از تجربیات و ظرفیت‌های یکدیگر در جهت تربیت هرچه بهتر نسل آینده کشور استفاده کنند.

کد خبر 1173829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha