رشد ۴۴.۵ درصدی تشکل های غیردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد در خراسان جنوبی

طالبی از فعالیت ۴۲۴ تشکل مردم نهاد در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: این استان در مقایسه با کشور از رشد ۴۴.۵ درصدی آمار تشکل های غردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمدرضا طالبی» امروز (۲۰ اردیبهشت) در دومین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استان اظهار کرد: با جدیت پیگیر توسعه تشکل های غیردولتی و سازمان های مردم نهاد در سطح استان خواهیم بود به دلیل اینکه اگر چناچه بخواهیم آسیب ها و معضلات حوزه های مختلف در سطح جامعه را مرتفع کنیم هیچ راهی نداریم به جز اینکه بتوانیم از ظرفیت، توان و مشارکت مردم در این زمینه استفاده کنیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم استفاده از مشارکت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، گفت: در این حوزه تأکید کردم با درخواست های متقاضیان برای راه اندازی تشکل ها مشروط بر اینکه برنامه و راهکار ارائه دهند موافقت و مجوزهای لازم صادر شود.

 

وی بیان کرد: در همین راستا اکنون ۴۲۴ تشکل غیردولتی و مردمی را استان سازماندهی شده و مجوز دارند و در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

 

طالبی در ادامه گفت: استان خراسان جنوبی در مقایسه با کشور از رشد ۴۴.۵ درصدی آمار تشکل های غردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد برخوردار است و رتبه نهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی در حوزه این سازمان ها در یک سال گذشته داشته ایم، عنوان کرد: همچنین سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان سه برابر افزایش داشته است که این حوزه با توجه به اهمیت بالایی که دارد از اداره کل ورزش و جوانان انتظار است در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتباراتی هم به این سازمان های بخصوص در حوزه جوانان اختصاص خواهیم داد تا بتوانیم از این ظرفیت ها به نحو احسن در استان خراسان جنوبی استفاده کنیم.

 

 

کد خبر 1173887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha