جمعیت هلال احمر بزرگترین سازمان مردم نهاد مبتنی بر خدمات بشردوستانه است

معتمدی،گفت: جمعیت هلال احمر بزرگترین سازمان مردم نهاد مبتنی بر خدمات بشردوستانه است که فارغ از هرگونه انگیزه سیاسی، ترویج مهربانی، صلح، صیانت از کرامت انسانی و تلاش برای کاهش آلام بشری را به عنوان اهداف راهبردی در دستور کار دارد.

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به فعالیت های سازمان هلال احمر ،گفت: ​ ​هلال احمر، سازمانی است ارزشی و انسانی که برای حفظِ حُرمت و کرامت انسانی فارغ از مرزبندی های سیاسی و جغرافیایی، در خدمت به اقشار مختلف مردم هنگام نیازمندی ها می باشد.

 

 

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه افزود: هفته هلال احمر از ۱۶ اردیبهشت ماه با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ارتفاعات بازی‌دراز با پوشش امداد زمینی، هوایی و اسکان اضطراری و راهپیمایی امدادگران هلال احمر شروع شد.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته هلال احمر، خاطر نشان کرد: مانور‌های مختلفی از جمله امداد جاده‌ای، نجات کوهستان، نصب و راه‌اندازی سامانه بیمارستان صحرایی،؛ اعزام کاروان‌های سلامت در راستای ارائه خدمات درمانی و توزیع دارو رایگان با هدف آمادگی اعضای تیم‌های درمان اضطراری و تیم‌های واکنش سریع ، ارائه خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی در مرکز جامع توانبخشی در بلوار شهید بهشتی با تخفیف ویزه به عموم مردم ارائه از برنامه های این هفته است.

 

معتمدی تصریح کرد: تجلیل و تقدیر از خانواده معظم شهدا، تجلیل از بازنشستگان هلال احمر، آغاز عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات شهرستان پاوه، دیدار پرسنل با استاندار و نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، رژه خودرویی و لجستیک امداد و نجات و ارائه قابلیت‌های به روز جمعیت هلال احمر در مقابله با بحران‌ها  از دیگر برنامه های شاخص در هفته هلال احمر است که در استان کرمانشاه اجرایی می شود.

 

 

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه اظهار کرد:اعضای جمعیت هلال‌احمر شهرستان ها به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صلیب‌سرخ، هفته هلال احمر و یکصدمین سالگرد تاسیس هلال احمر با اهداء خون، در این اقدام خداپسندانه و بشردوستانه سهیم شدند.

 

 

وی گفت:جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، با تربیت امدادگران جوان و با آموزش افراد متخصص و دلسوز برای مقابله با حوادث و اتفاقات احتمالی در جامعه می کوشد که اعضای جامعه را در مقابل رخدادها مصونیّت بخشیده و زمینه پیشگیری از وقایع احتمالی را بیش از پیش فراهم آورد.

 

کد خبر 1173894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha