جذب سرمایه گذار بین المللی برای توسعه اقتصاد گردشگری اولویت مازندران است

حسینی پور با بیان اینکه صنعت گردشگری می تواند مسیر رشد جوانان استان مازندران و کشورهای عضو اکو باشد، گفت: امروز یکی از اهداف مهم برای اشتغال جوانان مازندرانی جذب سرمایه گذاری خارجی به همراه فناوری های نوین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز(۲۰اردیبهشت)در افتتاحیه رویداد بین المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو  با بیان اینکه امید استان انتخاب ساری به عنوان پایتخت ساری ۲۰۲۲در توسعه و گسترش زیرساخت های شهری و اقتصادی و گردشگری به عنوان قطب گردشگری شمال ایران اسلامی با نتایج روشن و درخشانی همراه باشد، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که در این رویداد موضوع گردشگری را سکوی حرکت به سمت پیشرفت و رشد مازندران قرار داده اید.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دنبال آن بوده ایم دست یافتن به توسعه  همه جانبه مطلوب بوده است، گفت: توسعه متوازن و جامع به عنوان هدف مهم ملت ایران و مردم دیار تبرستان حداقل از دوران انقلاب مشروطه تا به امروز مدنظر بوده است.

 

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری می تواند مسیر رشد جوانان ما و کشورهای عضو اکو باشد، افزود: امروز یکی از اهداف مهم برای اشتغال جوانان مازندرانی جذب سرمایه گذاری خارجی به همراه فناوری های نوین است.

 

حسینی پور با بیان اینکه استان مازندران مجموعه کاملی از ظرفیت های سرمایه گذاری پر سود همراه با چشم اندازی روشن را در عرصه های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، معدن، زیرساخت های بندری، زیرساخت های حمل و نقل و کوریدر های بین المللی و ... در خود جای داده است، ادامه داد: به عنوان مدیریت عالی دولت در استان مازندران اعلام می کنم اصلی ترین اولویت استان ورود سرمایه گذاران بین المللی در ظرفیت های بیکران مازندران است و با حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران خارجی همه موانع را برطرف کرده و زمینه سرمایه گذاری در استان را فراهم می کنم.

 

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگی باید در حوزه توسعه گردشگری دیده شود، گفت: یکی از شروط اصلی برای جذب گردشگر وجود فرهنگ غنی همراه با تمدنی تاریخی است.

 

حسینی پور با بیان اینکه گردشگر وارد جامعه ای می شود که در آن اخلاق به عنوان یک اصل اساسی در آن منطقه مورد توجه باشد، اضافه کرد: گردشگر وارد کشوری می شود که در آن جامعه تحمل فرهنگی بالا باشد.

 

وی اذعان کرد: مهمان نوازی، مهربانی و اخلاق کریمانه مردم استان مازندران در خاطرات گردشگران خارجی  ثبت و درج شده است.

 

حسینی پور با بیان اینکه استان مازندارن هرساله میزبان ۲۰میلیون گردشگر از اقصی نقاط مختلف کشور است، افزود: کشور ما دارای اشتراک گوناگون تمدنی، زبانی، فرهنگی، و مذهبی با ملت های عضو اکو می باشد.

 

وی با بیان اینکه جهت گیری کشورها در سیاست خارجی یک ملت و کشور و نحوه ارتباط با کشورهای مختلف یکی از راه های جذب گردشگر است، ادامه داد: رئیس دولت سیزدهم توانسته مبادلات اقتصادی با کشورهای دوست و همسو به ویژه در جغرافیای فرهنگی اکو داشته باشد. امروز دیپلماسی ایران با سال های گذشته متفاوت است.

 

حسینی پور  با بیان اینکه رویداد ساری۲۰۲۲نشان داد علیرغم پروژه های منزوی کردن ایران در عرصه های بین المللی اما با پیگیری سیاست خارجی فعال، پویا و متوازن توسط دولت مردمی توانسته ایم این انحصار نا مشروع را بشکنیم، افزود: یکی از لازمه هیا جذب گردشگر و سرمایه گذار داشتن امنیت اجتماعی و سیاسی در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه استان مازندران به عنوان یکی از استان های با ضریب امنیتی فوق العاده بالا که برای دستیابی این امنیت بیش از ۱۰هزار و ۴۰۰فرزند برومند خود را در جنگ با عراق و تروریست بین الملل تقدیم کرده است، گفت: گردشگر برای اینکه جذب یک کشور شود به میرزان سطح هزینه ها، وجود زیرساخت های گردشگری، زیرسخت های حمل و نقل و ... توجه می کند.

 

حسینی پور اظهار کرد: استان مازندران به سهولت امکان تحقق اهداف توسعه مطلوب را دارد.

 

وی با بیان اینکه درکنار جاذبه های فراوان گردشگری مازندران قطب کشاورزی و تولید محصولات دامی و لبنی ایران است، نیمی از برنج ایران در این استان کشت می شود، ۱۰درصد گوشت سفید ایران در استان تولید می شود. رتبه نخست تولید مرکبات و رتبه دوم تولید محصولات کشاورزی جایگاه استان را نشان می دهد.

 

حسینی پور با بیان اینکه مازندرن با در اختیار داشتن بندر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار نقش موثری در ترانزیت کالا بازی می کند، گفت: مازندران آماده است دروازه ورود کشورهای عضو اکو و حتی حوزه شرق اروپا و اسکاندی ناوی به بندر چابهار و اقیانوس هند تبدیل شود.

 

وی 

کد خبر 1173909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha