خانواده های سالمند، سهم مشارکت خود را پرداخت نمی کنند

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: خانواده های سالمند سهم مشارکت خود را پرداخت نمی کنند.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه خانواده های سالمند، سهم مشارکت خود را پرداخت نمی کنند، اظهارکرد: این مبلغ در شرایط کنونی و افزایش قیمت‌ها کفاف مراقبت از سالمندان را نمی‌کند و برای نگهداری از سالمندان بسترگرا نیاز به مبالغ بیشتری است امیدواریم خیرین و نیکوکاران در ایام مختلف سال نگاه ویژه ای به سالمندان مستقر در این مراکز داشته باشند و ما را در یاری رساندن هرچه بهتر به این بزرگواران همراهی کنند.

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان عنوان کرد: علاوه بر هزینه درمانی، معیشتی و پوشاک سالمندان بیمه و حقوق پرسنل، هزینه دارو، اجاره ساختمان، لباس و تغذیه سالمندان نیاز به تامین و پرداخت هزینه دارد.

 

آرام افزود: سیاست سازمان بهزیستی افزایش خانه های کوچک سالمندان جهت ارائه بهتر خدمات و کسانی که قادر به انجام کارهای خود هستند، می باشد.

 

وی اضافه کرد: این شهرستان دارای، دو خانه حمایتی سالمندان خانم است که اکنون ۵۲ نفر در آن نگهداری می شوند که با توجه به هزینه های بالای خدمات ارائه شده، نیازمند کمک خیرین و مشارکت سهم خانواده ها هستیم.

 

وی با بیان اینکه جهت کمک های خیرین و سوق دادن آنان به این سمت باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: به منظور تأمین هزینه‌های نگهداری و مراقبت این سالمندان بر اساس تعرفه سال ۱۴۰۰، هزینه نگهداری و مراقبت ماهانه  ۲۵ میلیون ریال بود که ۱۸ میلیون ریال به حساب بهزیستی واریز می شود و ۷ میلیون ریال سهم مشارکت و پرداخت خانواده ها بود که برخی ها اصلا هزینه ای پرداخت نمی کنند.

 

 

 

کد خبر 1173911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha