تشکیل میز توسعه صادرات صنایع دستی در اتاق بازرگانی فارس

فروغان گفت: میز توسعه صادرات صنایع دستی فارس با هدف حمایت پارلمان بخش خصوصی از هنرمندان و صادرات صنایع دستی استان در اتاق بازرگانی فارس به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، امروز (سه شنبه 20 اردیبهشت) در جلسه کمیسیون کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: میز توسعه صادرات صنایع دستی فارس با هدف حمایت پارلمان بخش خصوصی از هنرمندان و صادرات صنایع دستی استان در اتاق بازرگانی فارس به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: راه اندازی این میز در نفوذ در بازارهای صادراتی صنایع دستی نقش موثری خواهد داشت و موجب تسهیل صادرات، سامان دهی و تصمیم سازی تخصصی و تسهیل گری صادرات این حوزه می شود.

وی اضافه کرد: ترکیب اعضای این میز با همفکری و خرد جمعی فعالان و هنرمندان صنایع دستی استان باید هر چه سریع تر مشخص شود و فعالان بخش صنایع دستی استان با ارائه برنامه راهبردی در خصوص صنایع دستی و هنرهای سنتی استان به انجام اقدامات مطلوب بپردازند.

فروغان میز توسعه صادرات استان فارس را محل اجتماع تمام فعالان اقتصادی و هنرمندان صنایع دستی استان دانست و بیان کرد: انتظار داریم که با تشکیل این میز، میراث فرهنگی استان با رویکرد حمایتی در کنار هنرمندان این حوزه قرار گرفته و به پیگیری مطالبات آنها بپردازد.

وی اضافه کرد: صادرات آثار هنری و صنایع دستی، هویت یک کشور است و با صادرات آنها فرهنگ یک کشور به مردمان کشورهای دیگر معرفی خواهد شد.

فروغان تاکید کرد: در صادرات نباید نگاه صرفا به درآمد ارزی و برگشت ارز باشد و توسعه صادرات و حضور بیشتر در بازارهای بین المللی، استفاده بهینه و صادرات هنری و ارزآوری از هنر فاخر صنایع دستی استان فارس در رشته های مختلف از اهداف اتاق بازرگانی فارس است.

وی افزود: ارزش حضور یک اثر هنری در خانه افراد غیر ایرانی بسیار بالاتر از برگشت ارز است و موجب دلگرمی هنرمندان نسل جوان برای فعالیت در صادرات هنر فاخر خواهد شد.

«محمد دانش نیا»، نیز در این  جلسه گفت: پنج میز ملی در حال حاضر در فارس فعال است و در این میزها تسهیل و رفع مشکلات توسعه صادرات، بازاریابی محصولات، برند سازی، کاهش تعرفه ها، حضور در بازارهای خارجی و ... مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس اداره تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تاکید کرد: ضرورت ایجاد میز توسعه صادرات صنایع دستی در فارس احساس می شود و فعالیت این میز متمایز با میز توسعه صادرات فرش و میز توسعه صادرات طلا و جواهرات متفاوت خواهد بود و تمرکز اصلی بر توسعه و تسریع و حل و فصل مشکلات هنرمندان این حوزه قرار دارد.

کد خبر 1173915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha