قطع ریشه‌های فرهنگی موجب بی‌هویتی نسل های بعد می شود

شیرینی با بیان اینکه اگر ریشه‌های فرهنگی یک ملت قطع شود، بی‌هویتی و سرگشتگی در نسل بعدی ایجاد می‌شود گفت: بنیاد نخبگان گیلان آمادگی دارد برای کمک به اثربخشی اسناد تاریخی و هویتی در جامعه نخبگانی با شهرداری رشت و سایر ارگان‌‌ها همکاری کند.

«فرهاد شیرینی» امروز(سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت) در حاشیه بازدید از نمایشگاه اسناد بلدیه رشت در خانه نخستین شهردار این شهر، میرزا خلیل رفیع، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی از جمله اسناد تاریخی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: جوان‌ها می‌بایست ریشه‌های هویتی خود را بهتر بشناسند تا بتوانند ارتباطات فرهنگی آنها را با گذشته مستحکم‌تر کنند.

 

رئیس بنیاد نخبگان گیلان یکی از اساسی‌ترین کارهای بنیاد نخبگان را ایجاد بسترهای لازم برای کمک به اثر بخشی پتانسیل های فرهنگی خواند.

 

وی با اشاره به ساختمان اداری بنیاد نخبگان که در عمارت تاربخی ابریشمی مستقر است، اضافه کرد: اگر ریشه‌های فرهنگی یک ملت قطع شود، بی‌هویتی و سرگشتگی در نسل بعدی ایجاد می‌شودبرهمین اساس  درنظر داریم با ایجاد زیرساخت‌هایی در بنیاد نخبگان از پتانسیل‌های فرهنگی از جمله استفاده از تجربیات مجموعه داران خصوصی و نیز سایر ارگان‌های ذیربط برای ایجاد بسترهای لازم به منظور اثربخشی فرهنگی استفاده کنیم.

 

شیرینی از تلاش‌های «اکبری» مجموعه‌دار بخش خصوصی در جمع آوری اسناد تاریخی تقدیر کرد و گفت: بنیاد نخبگان آمادگی دارد از ظرفیت تاریخی مجموعه وی برای انجام این امر مهم در قالب وظایف و چهارچوب‌های بنیاد استفاده کند.

 

«حسن اکبری» ضمن توضیح محتوای اسناد تاریخی گفت: چندسالی است با هزینه شخصی اسناد و اشیای تاریخی را جمع آوری می کنم.

 

وی افزود: بیش از هشت هزار برگ سند تاربخی، ۴۰۰ عکس اورجینال تاریخی و ۵۰۰ سکه تاریخی دارم ولی باوجود وعده‌های مکرر متولیان فرهنگی، تاکنون نتوانسته‌ام مکان دائمی برای ایجاد نمایشگاه داشته باشم.

 

اکبری با اشاره به ظرفیت بنای تاریخی برای ایجاد نمایشگاه‌های دائمی گفت: پیش از این مدیرکل میراث فرهنگی وعده داده بود عمارت تاریخی ابریشمی بدین منظور در اختیار بنده قرار گیرد. بنده نیز با ارائه طرحی به تفصیل سازو کار همکاری را ارایه دادم ولی هنوز هیچ پاسخ مشخصی ارایه نداده اند.

 

گفتنی است، نمایشگاه اسناد بلدیه رشت به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت، طی سه روز از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت در عمارت تاریخی میرزا خلیل رفیع، دایر بوده و بازدید از آن برای عموم آزاد و رایگان است.

کد خبر 1173935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha