برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی در برخورد با سودجویان

به گفته حجت الاسلام صادقی نیارکی، دستگاه قضایی استان در مبارزه با پدیده فساد هیچ مماشات و اغماضی با سود جویان و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان از ترسیم و ابلاغ 16 اولویت  قوه قضاییه در سال جاری  خبر داد و گفت : توجه به امر پیشگیری  یکی از این اولویتهای مهم دستگاه قضا می باشد .

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه از موضوعات مهم و مورد تأکید رییس قوه قضاییه مبنی بر  ارتباط  وسیع مسئولان قضایی در سراسر دادگستری ها با مردم که این امر همچنین  مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز می باشد افزود : در راستای اجرای این سیاست مسئولان دستگاه قضایی استان در تمامی حوزه های قضایی در ماه مبارک رمضان با حضور در 207 مسجد استان بالغ بر 2000 مورد خدمت برای مردم و مراجعین انجام دادند که این موضوع مورد استقبال و تقدیر مردم و مسئولان استانی قرار گرفت .

 

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان ادامه داد: حضور مسئولان قضایی استان در میان مردم و شنیدن مشکلات و دغدغه های آنها که اغلب موارد بیان شده مربوط به دستگاه قضایی نبود، بلکه مربوط به دستگاههای خدمات رسان  و اجرایی می شد با این حال ما به وسع ، توان و بر اساس وظیفه قانونی  برای برطرف کردن مشکلات موضوعات را از مسئولان و دستگاهها پیگیری کردیم.

 

وی با اشاره به این موضوع که اقدامات پیشگیرانه کم هزینه تر و اثر گذار تر نسبت به اقدامات برخوردی و اعمال مجازات  می باشد اظهار کرد : اگر اقدامات پیشگیرانه به موقع از سوی مسئولان امر صورت نگیرد، باید منتظر بروز آسیبهای اجتماعی و  سایر مشکلات  برای افراد و خانواده ها بود .

 

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی به موضوع افزایش آمار نزاع در دو ماه اول سال جاری نسبت به مشابه سال 1400 در استان اشاره کرد و گفت : بررسی و تحلیل موضوع و علت افزایش این موضوع در استان توسط دستگاههای امر با رویکرد پیشگیرانه امری ضروری است.

 

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به موضوع گرانی و کمبود برخی اقلام از جمله روغن در بازارگفت :در خصوص نان و قیمت نان مسئولان عالی کشوری در برنامه های مختلف توضیحاتی در  مورد چگونگی حذف یارانه نان و اینکه قیمت نان افزایش نخواهد یافت ارائه داده اند  ادامه داد: ضابطین و مسئولان امر نظارتی و بازرسی در استان بر امر نظارت بر بازار و قیمت اقلام  با قاطعیت به وظیفه قانونی خود عمل کنند و آرامش مردم و جامعه نباید دستخوش  اقدامات و رفتار برخی فرصت طلبان و سود جویان قرار گیرد و قوه قضاییه در مبارزه با پدیده فساد هیچ مماشات و اغماضی نخواهد کرد.

کد خبر 1173992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha