لزوم ایجاد زیرساخت های گردشگری زمینی بین کشورهای اکو

ضرغامی با بیان اینکه باید با استفاده از دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری زمینی در کشورهای عضو اکو رونق بگیرد، گفت: راه‌ های زمینی بین کشورهای عضو اکو باز است؛ مسافرت زمینی بین این کشورها به دلیل ارزان قیمت بودن مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عزت الله ضرغامی» امروز(۲۰اردیبهشت)در افتتاحیه رویداد بین المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در هتل بادله ساری اظهار کرد: گردشگری رکن اقتصادی دنیاست این مسئله یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: ویژگی‌ های گردشگری اقتضا می ‌کند جایگزین بسیاری از ظرفیت ‌های دیگر اقتصادی در جهان شود و اگر کشوری مانند قطر 200 میلیارد دلار برای جام جهانی فوتبال هزینه می‌ کند نشان دهنده جمع بندی است که به کادر اقتصادی ارائه می‌ شود.

 

ضرغامی گفت: اگر جی بی تی جهانی 10 درصد از محل گردشگری است و بنا به آمار به سرعت در حال افزایش است، کشورهای عضو اکو دارای بهترین مزیت های نسبی گردشگری را دارند نباید از این سبد، سهم هفت درصدی داشته باشند بلکه باید این میزان جهانی بیشتر باشند.

 

 وی افزود: به لحاظ ظرفیت های تاریخی و اکوتوریسم باید سهم ما بیشتر باشد اگر این جامعه 450 میلیونی را درست برنامه ریزی کنیم موفق تر خواهیم بود.

 

ضرغامی بر ضرورت برنامه ریزی برای گسترش سفرهای هوایی به کشورهای عضو اکو تاکید کرد و ادامه داد: همچنین باید با استفاده از دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری زمینی را به عنوان گردشگری ارزان قیمت در کشورهای عضو اکو توسعه دهیم.

 

وی افزود: راه‌ های زمینی بین کشورهای عضو اکو باز است؛ مسافرت زمینی بین این کشورها به دلیل ارزان قیمت بودن موجب استقبال گردشگران و ساماندهی سایر محیط ‌های عمومی می شود.

 

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه بشر گردشگری را افزایش خواهد داد، افزود: بشر گردشگری را به عنوان یکی از جدی ترین سبک زندگی و نحوه رفتار برای خود حفظ می کند و به مراتب آن را افزایش می دهد.

 

ضرغامی انتخاب ساری را به عنوان پایتخت گردشگری عضو اکو شناساندن مازندران به کشورهای عضو اکو عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی 26 اثر ثبت شده در جهان دارد که از این تعداد سه اثر مربوط به استان مازندران است.

 

وی جنگل های هیرکانی را از ظرفیت های بی بدیل مازندران اعلام کرد و افزود: به دنیال ثبت جهانی جنگل های ارسباران هستیم و این مجموعه نیز دارای ظرفیت های ارزشمندی است.

 

ضرغامی به وجود باغ های 9 گانه و راه آهن سراسری اشاره کرد و گفت: مازندران از نظر و جایگاه تاریخی یک الگوی کامل از ایران است و بخش زیادی از دو هزار اثر ناملموس فرهنگی و تاریخی مربوط به مازندران است.

 

وی بیان کرد:اگر گردشگری دینی و مذهبی یکی از مزیت های ایران و اکو است، مازندزان یکی از مصادیق رواج این نوع گردشگری محسوب می شود.

 

وی تقویت بوم گردی را از سیاست های وزارت گردشگری دانست و افزود: البته مساله اقامت نیست بلکه تبادل فرهنگ واقعی در حوزه بوم گردی است.

کد خبر 1174077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha