شناسایی نیازمندان در طرح مبارزه با فقر مطلق در خراسان جنوبی

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از شناسایی نیازمندان در اجرای طرح مبارزه با فقر مطلق در استان خبر داد.

«به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، «غلامرضا اشرفی» در آیین تجلیل از کارگران نمونه سرایان با اشاره به فعالیت ها و اقدمات در دست اقدام مجموعه کار و رفاه اجتماعی در حوزه کلان پروژه ها به ویژه طرح مبارزه با فقر مطلق اظهارکرد: تاکنون در استان در این خصوص ۱۰۰ نفر شناسایی شده است که این آمار با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی استان پایین است.

 


مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از فرماندار سرایان خواست تا با شناسایی افراد مشمول طرح در شهرستان سرایان، زمینه ثبت نام آنان را در سامانه حامی فراهم کند.

 


وی در ادامه با تشریح این طرح بیان کرد: افرادی که تحت حمایت هیچ نهادی حمایتی نبوده و از حداقل ها برخوردار نیستند تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

 


وی افزود: برای اجرای مطلوب این طرح تکالیفی نیز بر عهده نهادهای حمایتی و برخی نهادهای دیگر گذاشته شده است.

 


اشرفی همچنین با تشریح طرح ها و اقدامات در دست اجرای این نهاد در سطح استان گفت: در هفته کار و کارگر بالغ بر ۷۴ برنامه محوری با هدف تجلیل و تکریم و بزرگداشت مقام کارگر اجرایی شد.



وی همچنین تکلیف این نهاد در خصوص تکریم جامعه کارگری استان و شناسایی کارگران و کارفرمایان خلاق در حوزه های مختلف را متذکر شد و گفت: این فرایند از ابتدای تیرماه هرسال تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و هیئت انتخاب کارگران و کارفرمایان در مرکز استان با هدف شناسایی و ارزیابی در طول سال فعال است.

 


«حسن صالحی فر» مسئول اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرایان هم ضمن تبریک روز کارگر با ارائه گزارشی، انتخاب کارگر نمونه سرایانی در جمع ۱۰ کارگر نمونه کشوری را افتخاری برای جامعه کارگری این شهرستان توصیف کرد.

 


همچنین در این آیین با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری توسط گروه هنری رخشانی بیرجند، یاد ۱۰ شهید جامعه کارگری شهرستان گرامی داشته شد.

 


در پایان مراسم از کارگران نمونه شهرستان سرایان با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1174088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha