صبر و استقامت خانواده شهدا موجب عزت و سربلندی نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا مایه افتخار است، گفت: صبر و استقامت خانواده شهدا موجب عزت و سربلندی نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «سید احمد رضا شاهرخی»، امروز(20اردیبهشت)، در دیدار با خانواده‌ه شهید علی عباس حسین پور، از شهدای روحانی استان لرستان اظهارداشت: دیدار با خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان ایثار و جهاد و شهادت که همه مدال های افتخار را همراه باخود دارند برای ما مایه افتخار و سر افرازی است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: خانواده شهید حسین پور الگوی یک خانواده جهادگر و پر تلاش هستند که مستحکم در مسیر آرمان‌‌های اسلامی و دینی ایستاده اند.

 

وی بیان کرد: روحانیت نیز همانطور که در حفظ، بقا و استمرار اسلام  نقش و وظیفه بی نظیری داشته، در شکل گیری، بقا و استمرار نظام اسلامی همیشه پیش غراول بودند و سردمدار حرکات فرهنگی و جهادی بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمن شاهرخی بیان کرد: صبر، ایثار و مقاومت خانواده شهدا بهترین توشه و پشتیبان برای جمهوری اسلامی بوده و با حمایتشان باعث عزت و سربلندی نظام  اسلامی شدند.

 

وی گفت: تمام مومنین که از دنیا رفتند حاضر نیستند که به دنیا برگردند اما تنها کسانی که حاضر هستند به دنیا بازگردند شهدا هستند، چرا که در قبال شهادتشان از فضل ، رحمت  و  رزق معنوی و الهی  خداوند بهره مند شدند  حاضر هستند به دنیا بازگردند و دوباره شهید شوند تا مضاعف از رحمت الهی بهره‌مند شوند.

 

حجت‌الاسلام «علی درویشی»، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان نیز در ادامه این دیدار گفت: کنگره ۴ هزار شهید روحانی  چهارم خرداد سالجاری در قم برگزار می‌شود که لرستان نیز با ۵۴ شهید روحانی در این  کنگره حضور خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و اهدای هدیه مقام معظم رهبری  از مقدمات برگزاری  این کنگره است که با حضور جمعی از مسئولان استان انجام می‌شود که در شهرستان‌ها نیز با حضور مسئولان شهرستانی نیز در حال انجام است.

 

شهید علی عباس حسین پور از شهدای روحانی استان است که مقصد اولین دیدار این جمع بود، در جمع برادران شهید یادی از این شهید شد و  یکی از برادرانش اینگونه توصیف کرد که شهيد علي عباس حسين پور در مرداد 1345 در خرم آباد به دنيا آمد، تحصيلات ابتدایی را در مدرسه سعيد به پايان رساند و اين درست زمانی بود كه شهيد محراب آيت الله مدنی به خرم آباد تبعيد شده بود او مرادش را يافته بود و هميشه در منزل آن شهيد حضور پیدا می‌کرد و در جلسات وی شركت مي کرد و مكبر نماز آن حضرت و دست پرورده و شاگرد آن شهيد بزرگوار بود.

 

او مقطع راهنمايي را در حالي به پايان برد كه انقلاب با رهبری حضرت امام خمينی(ره)به پيروزي رسيد و در دوران دبيرستان با توجه به اين كه مسئول انجمن اسلامی دبيرستان امام بود در اسلامي كردن جو دبيرستان تاثير فراوان داشت .

کد خبر 1174115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha