مدرسه ومعلم تحول آفرین به عنوان مصداق عینی سند بنیادین تحول نظام آموزش و پرورش معرفی شود

زارعی گفت: مدرسه تحول آفرین و معلم تحول آفرین به عنوان مصداق عینی سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش معرفی شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛« محسن زارعی» در آئین تکریم و معرفی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ملاک یا معیاری برای اجرای سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش تعیین نشده به همین دلیل سند باید از حالت پیچیدگی و دشواری دور شود و باید ملموس و با معرفی الگو، عینی‌سازی شود.

 

معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:مدرسه تحول آفرین، معلم تحول آفرین به عنوان مصداق عینی سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش معرفی شود.

 

وی با اشاره به سند بنیادین تحول نظام آموزش و پرورش به تربیت دانش آموزان در ساحت 6 گانه، اظهارداشت: باید سند به زبان ساده و به دور از پیچیدگی  توضیح دهد دانش آموز دارای تراز انقلاب اسلامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

 

زارعی با بیان اینکه تربیت در جامعه رخ می‌دهد، اضافه کرد: مدرسه کانون تربیت محله است و باید به ذینفعان اجازه همراهی و مشارکت داده شود.

 

معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش یکی از اقدامات خوب در مشارکت و همراهی آموزش و پرورش و جامعه آزادسازی و در اختیار قرار دادن فضای ورزشی مدرسه‌ها برای عموم مردم عنوان کردوافزود: نباید از ظرفیت‌ها در همراهی در امر تعلیم وتربیت غفلت کرد و باید از بخش‌های دیگر و جامعه کمک گرفت و بستررا فراهم کنیم تا دستگاه‌های اجرایی دیگر، اولیا و شرکا در مدرسه حضور یابند و برای آنها نقش تعریف کنیم و  مشارکت آنها نظامند باشد.

 

وی تصریح کرد: زمانی می‌توانیم از جامعه مطالبه کنیم که به دستگاه‌های اجرایی و ارگان خانواده اجازه همراهی در تعلیم و تربیت بدهیم.

 

زارعی گفت: آموزش مهارت‌های اجتماعی، مهارت زندگی و سواد رسانه‌ای و در یک کلام توانمندسازی لازمه امروز برای پیشگیری از درگیری دانش‌آموزان با آسیب‌های اجتماعی است و برای تحقق این رویکرد باید از همراهی بخش‌های مختلف بهره گرفت.

 

معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر حفظ شان و منزلت معلمی در جامعه ادامه داد: جامعه ارزش و شان جامعه فرهنگیان را می‌داند و  فرهنگیان نیز باید تلاش کنند تا شان و منزلت شان خدشه‌دار نشود و مشکلات و مطالبات خود را به شیوه معلمی و درون خانواده حل کنند.

 

وی فرهنگیان را داعیه‌دار تعلیم و تربیت دانست وافزود: باید مطالبه‌های خود را نیز به صورت تربیتی در خانواده مطرح و پیگیری کنند.

 

زارعی با تأکید براینکه هر کاری در آموزش و پرورش باید از جنس تربیتی باشد ادامه داد: مطالبه‌های فرهنگیان نیز باید با تکیه بر این رویکرد پیگیری شود تا  نحوه پیگیری مطالبه‌ها برای دیگران نیز الگو باشد.

 

معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: مطالبه باید در چارچوب قانون شکل  بگیرد و با ادبیاتی باشد که دشمن مجال سوء استفاده ندهد و اکنون فرهنگیان فرهیخته با بزرگ منشی مسئولیت خود را انجام می‌دهد.

 

توجه به نقش و جایگاه معلم از اولویت های راهبردی دولت برای توسعه آموزش و پرورش

ریواده نیز دراین مراسم اولویت‌های راهبردی دولت سیزهم برای توسعه آموزش و پرورش، را  ارتقا جایگاه حاکمیتی آموزش و پرورش، توجه به عدالت آموزشی، نقش و جایگاه معلم عنوان کردوافزود: مهم ترین ماموریت آموزش و پرورش در این دولت، عمل به سند تحول‌خواهی دولت سیزدهم و اسناد بالادستی به ویژه سند بنیادین و نقشه مهندسی فرهنگی کشور است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان بیان کرد: دولت سیزدهم، صادق‌الوعده است و مصمم به اجرای قانون و وعده‌های خود است.

 

«احمد ریواده» با بیان اینکه انتظارات از مدیرکل آموزش و پرورش متفاوت و بیش از سایر دستگاه‌ها است ابراز امیدواری کرد: با همکاری جامعه فرهنگی و شرکای آموزش و پرورش، توسعه و تعالی این حوزه محقق شود.

 

وی گفت: با تلاش‌های معلمان و فرهنگیان، چراغ علم و خردورزی کشور در دوران کرونا روشن ماند و در سال ۱۴۰۱، استان سمنان از پیشروان کشور در آموزش حضوری بود.

 

ریواده با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: شغل معلمی و تعلیم و تعلم در آموزه های دینی اسلام ارزشمندترین و مهم‌ترین کار عنوان شده و خداوند متعال خود را به عنوان معلم معرفی کرده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان افزود: بر همین اساس است که فرهنگیان باید کار خود را مهم و ارزشمند بدانند و تلاش کنند تا در این مسیر با قدرت و انگیزه به سوی اهداف مقدس خود و تربیت فرزندان این مرز و بوم حرکت کنند.

 

مهارت‌آموزی در دستور کار آموزش‌وپرورش استان سمنان است

«مهدی شاه‌حسینی»در ادامه این مراسم بابیان اینکه برای رفع بیکاری ناگزیر باید به سمت مهارت‌آموزی حرکت کرد، گفت: مهارت‌آموزی در دستور کار آموزش‌وپرورش استان است.

 

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی در دستور کار آموزش‌وپرورش استان سمنان است،اظهار داشت: حجم زیادی از نبود اشتغال و وجود بیکاری در جامعه به دلیل کمبود مهارت در جامعه است لذا برای پرورش نسل خلاق به این مهم نیاز داریم.

 

وی ضمن بیان اینکه لزوم مهارت‌آموزی طی سنوات اخیر موردتوجه بسیاری قرارگرفته است، افزود: برای رفع مشکل بیکاری می‌بایست دستگاه‌ها در کنار آموزش‌وپرورش قرار گیرند و به ارتقا مهارت‌آموزی در جامعه کمک کنند.

 

شاه حسینی با تأکیدبر اینکه همه باید در امر تعلیم و تربیت دخیل شوند، ادامه داد: از جامعه انتظار می‌رود تا برای هر اقدام و اجرای طرحی پیوست فرهنگی را موردتوجه قرار دهد چراکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

 

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه اصلاح نظام آموزش‌وپرورش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی یک ضرورت به شمار می‌رود، افزود: آموزش‌وپرورش از جایگاه مهمی در تربیت نیروی انسانی برخوردار است لذا این مهم می‌طلبد تا قوانین حوزه آموزش دائم بازنگری و نقاط ضعف اصلاح و نقاط قوت آن تقویت شود.

 

وی  با اشاره به اینکه در کنار توجه به تعلیم و تربیت در آموزش‌وپرورش معیشت فرهنگیان نیز باید رسیدگی شود، افزود: رفع مشکلات فرهنگیان و پاسخ به مطالبه‌های آن‌ها انتظار عمومی که با همکاری بخش‌های مختلف امکان‌پذیر است همچنین افزایش سقف مالی در بودجه آموزش‌وپرورش نیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

 

طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش کابینه سیزدهم، «مهدی شاه حسینی» به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان منصوب شد تا جایگزین «محمد دستورانی» شود که از نهم بهمن ماه ۹۶ تاکنون در این سمت حضور داشت.

 

دستورانی بعد از جهان، دومین مدیرکل غیر بومی آموزش و پرورش استان سمنان در یک دهه اخیر بود که جای خود را به یک مدیرکل بومی استان سمنان می‌دهد تا روند بومی سازی ادارات کل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در استان سمنان در دولت سیزدهم تداوم داشته باشد.

 

مهدی شاه حسینی متولد شهرستان گرمسار بوده و مدرس دانشگاه‌های سمنان، گرمسار و مهدی شهر، مدرس آموزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی شاه حسینی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان سمنان است.

 

کد خبر 1174163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha