عملیات انفجاری ارتش عراق ۹ داعشی را در تونل دفن کرد

هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش این کشور با یک انفجار در داخل تونل داعشی‌ها در کرکوک ۹ تروریست را به هلاکت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق در این بیانیه افزود: در عملیاتی امنیتی با دقت و مهارت حرفه‌ای بالا، یگان‌های امنیتی ارتش در تیپ پیاده ۵۱ از لشگر ۱۴ شمال غربی استان کرکوک موفق شدند یک تونل محل اختفای داعشی‌ها در کوه‌های «کراو» را بر سر ۹ تروریست داعشی ویران کنند و آنها را به هلاکت برسانند.

 

این بیانیه تصریح کرد: نیروهای امنیتی توانستند هویت چند داعشی از جمله عنصر ملقب به «ابوعمر» را شناسایی کنند؛ تروریستی که عضو فرقه «نهاوند» داعش بود و همچنین داعشی دیگری با کنیه «ابوصفیه» نیز شناسایی شد.

 

این بیانیه افزود: « طبق اطلاعات وارده، این عناصر تروریستی که به جهنم و بدترین سرنوشت فرستاده شدند، در حمله به تیپ ۹۶ لشگر ۱۴ در ماه آوریل گذشته نیز دست داشتند

 

تحرک داعش در دیالی و کرکوک طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر شدت گرفته است و به همان نسبت، واکنش های رعدآسای ارتش و نیروهای حشدالشعبی عراق نیز به ویژه در ارتفاعات کرکوک؛ جایی که تروریست ها با استفاده از عوارض و ناهمواری های زمین در آن مخفی می شوند بیش از پیش ادامه دارد.

 

نیروهای امنیتی عراق برای نابودی و پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند، اما با این وجود، تحرک بقایای داعش در مناطق و استان‌های درگیر در ماه‌های گذشته با حمایت آمریکا افزایش یافته است که اوج آن حمله تروریستی و جنایت سه شنبه ۲۶ اکتبر( چهارم آبان ۱۴۰۰ ) به روستای «الرشاد» در منطقه «مقدادیه» استان دیاله بود؛ حمله ای که منجر به کشته یا زخمی شدن ۳۰ شهروند غیرنظامی شد.

کد خبر 1174170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha