مردم خراسان‌جنوبی ۲۸۰ تخته فرش به بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: سال گذشته مردم خراسان‌جنوبی ۲۸۰ تخته فرش برای بازسازی عتبات عالیات تولید و اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «موسی جوینده» صبح امروز (۲۱ اردیبهشت) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: سال گذشته در کارگاه های فرش بافی برای کمک به عتبات در استان ۲۸۰ تخته فرش به ارزش ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تولید شد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: با وجود کرونا از نظر کمی و کیفی اتفاق بسیار خوبی برای بازسازی عتبات عالیات افتاد به طوری که سرانه پنج هزار تومان کشوری در خراسان جنوبی با کمک‌های مردم به ۹ هزار تومان افزایش یافت.

 

جوینده در پایان خاطرنشان کرد: مردم خراسان جنوبی با آغاز قرن جدید املاک بزرگی را به نیت کمک به عتبات وقف کرده‌اند که بزرگترین آن وقف چهار هکتار زمین با ۱۲ ساعت آب چاه و ۲ هزار درخت پسته برای بازسازی بقیع بود که به دلیل امکان پذیر نبودن این نیت با واقف صحبت شد که تا زمان فراهم شدن شرایط درآمد آن صرف عتبات شود.

 

وی افزود: هیچ پروژه‌ای در عتبات عالیات به علت شیوع کرونا تعطیل نشده است و اقدامات بازسازی اماکن مقدسه همچنان در حال انجام است.

کد خبر 1174208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha