مدیریت ارشد یکپارچه در مرز بین‌المللی شلمچه مستقر می‌شود/ ضرورت استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: تلاش داریم با استقرار یک مدیر ارشد واحد برای مرز شلمچه شاهد پایان موازی‌کاری‌ها در این مرز بین‌المللی و تسهیل‌ گری بیش از پیش باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» شب گذشته در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه و دومین نشست ساماندهی وضعیت مرز بین‌ المللی شلمچه که با حضور امام جمعه خرمشهر، مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند، ناظر گمرکات استان خوزستان، مدیرکل گمرک خرمشهر، مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خوزستان، مدیر پایانه مرزی شلمچه، فرماندار ویژه خرمشهر و جمعی از مقامات منطقه ای و استانی در محل دفتر امام جمعه خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: مدتی است که در مرز بین‌ المللی شلمچه با معضلات و مشکلاتی مواجه هستیم که این موارد در جریان دو نشست اخیر بررسی و تمهیداتی اندیشیده شد لذا با اجرای این تمهیدات شاهد کاهش معطلی زائرین ایرانی و عراقی در این مرز خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه فلسفه وجودی منطقه آزاد در خرمشهر و آبادان با استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی خروجی منطقه محقق می‌شود افزود: دستگاه‌های گوناگونی هستند که در امور تجاری مرز بین‌المللی شلمچه موازی کاری می‌کنند، در این راستا تلاش داریم تا با استقرار یک مدیر ارشد واحد برای این مرز مسافری و تجاری شاهد پایان موازی‌ کاری‌ ها در این مرز و تسهیل‌ گری بیش از پیش باشیم.

 

وی هدف از این بازدید را به منظور پیگیری میدانی مصوبات جلسه گذشته در خصوص ساماندهی وضعیت مرز بین‌ المللی شلمچه دانست و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا دی‌ ماه سال جاری شاهد تحقق کامل مصوبات همچنین استقرار مدیریت واحد و ارشد در مرز بین‌ المللی شلمچه خواهیم بود.

 

امام جمعه اهواز خاطر نشان کرد: این امر هم به تسهیل عبور و مرور زوار ایرانی و عراقی کمک خواهد کرد و هم در حوزه تجاری نیز تسهیلات ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.

 

وی تصریح کرد: در جریان بازدید امروز نیز با مقامات و مسئول پایانه مرزی شلمچه کشور عراق نیز گفت‌ و گویی داشتیم و مقرر شد طی هفته‌های آتی جلسه‌ای میان مقامات مرزی شلمچه ایران و عراق با هدف تامین بستر و زمینه تسهیل تردد زائران اربعین حسینی برگزار شود.

 

«محمدرضا اسکندری» نیز در ادامه این بازدید و نشست، ضمن استقبال از مصوبات این دو جلسه، از پشتیبانی کامل سازمان منطقه آزاد اروند به‌ منظور تحقق ضرب‌العجل تعیین شده از سوی نماینده‌ ولی‌فقیه در خوزستان برای رفع مشکلات و معضلات موجود در مرز شلمچه خبر داد و عنوان کرد: تاکید ما در سازمان منطقه آزاد اروند نیز یک‌پارچه‌سازی حاکمیت در مرز بین‌ المللی شلمچه و برقراری فرماندهی واحد در این پایانه مسافری و تجاری بین‌ المللی است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: مرز بین‌ المللی شلمچه از مهم‌ترین مرزهای زمینی صادرات کالا و تردد زائران به کشور عراق است که سالانه میزبان خیل عظیم زوار اربعین حسینی در موسم زیارت اربعین و البته میزبان تردد جمعیت قابل توجهی از اتباع عراقی ورودی به کشور است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته با اجرای تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل تردد در این مرز، پیش بینی می شود امسال مرز بین‌المللی شلمچه تردد میلیونی زوار اربعین حسینی را تجربه کند.

 

در این نشست مصوبات جلسه گذشته مورد بررسی قرار گرفته و مجددا بر لزوم هماهنگی‌‌ های بین‌ بخشی به‌ منظور تغییر در وضعیت فعلی مرز بین‌المللی شلمچه تاکید شد و نماینده ولی‌فقیه در خوزستان نیز برای تحقق مصوبات این جلسه ضرب‌العجل تعیین کرد.

 

کد خبر 1174257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha